tisdag, september 18

Det gör ont!

Nej, jag menar kroppsligt den här gången faktiskt =)




Fötterna värker, ryggen klagar och huvudet har fått nog för idag.

Var in på jobbet en timme tidigare idag, dvs kl 6(!) och drog mitt strå till stacken fram till 16.
Tog en cykeltur under lunchen, precis när det började regna- och stressade från jobbet direkt till dagis när jag jobbat klart. Det blåser som jag-vet-inte-vad även ovanligt mycket här i Uppsala de här dagarna, vilket gör att cykelturen till dagis tar en kvart längre.
Ni vet en motvind så stark som bromsar cykelns fart till 0, nästan välter mig när den knockar från sidan och ger mig en farligt snabb knuff framåt när den överraskar bakifrån.
Jag har varit glad att jag köpt cykelvagnen, som jag fram till idag inte hunnit cykla med.
Så nu var det tamejsjutton dags!

Koppla på, börja trampa och kom 10 meter fram. Sedan brast sprintern.
Koppla av, in med vagnen, ila till dagis- redan sen.
Sen hämtning på en redan lång dag för snuttan, men hon hade inte tid att hälsa på mig ens när jag kom.
Istället satt hon kvar med ett gäng äldre killar i 4-årsåldern och åt upp sitt äpple. Hmmpff.

Stressen tillhör vardagen, men om jag nu stressar mer än vad som är bra så kompenserar jag det med benmuskler. Inget är så frustrerande som när man är stressad och cyklar.
Särskilt när alla runtom är ivägen eller trafikljuset inte slår om till grönt fort nog =)

Känner av att jag går in i höst-slöhet där det är svårt att hitta pepp inför att ta tag i saker, min träning hinns inte med såsom jag planerat det och det är enbart för att dagarnas timmar inte räcker till.
Jag har två fasta dagar i veckan som jag befinner mig på gymmet men vill träna mer!
Jobba vill jag också göra, men de två åtaganden går inte i symbios med varandra. Sedan är jag evinnerligt trött hela tiden också, den som gör mig pigg och glad är Emilia! En dos av henne (oavsett om hon är vresig eller helt underbar) gör mig alltid glad =) och kanske lite mer trött haha

Nu kör jag två pass till på jobbet och sedan är det tre lediga dagar med min stjärna, det behövs.

I övrigt har jag nog inget att klaga på ikväll =)

Nu ska jag placera mig horisontellt och blunda lite, imorgon står jag på jobbet återigen vid 6 och kör långpass. Tänk på mig ni som får vila fötterna och sova så länge ni vill =)

Hej från mig

Inga kommentarer: