onsdag, oktober 10

Dagen har varit bra och mysig.
Nu kryper kvällen närmare inpå och jag blir rastlös, frustrerad och ofokuserad.
Men mest ledsen.


Jag grubblar så mycket, ibland har jag för mycket tid över till det.
Grubblandet tär ner mig totalt, jag tror ingen vill älta saker men man gör det ändå.

Inser mer och mer att jag är rätt ointressant, såpass att det kan gå dagar utan att vilja prata med mig.
Det är hårt att gå från att vara Någon till Ingen. Hellre någon reaktion alls än bli bortglömd och undansopad.
Det är hårt, men folk går vidare och hittar saker som betyder något istället.

Så varför kan inte jag det??

Just nu sitter jag fast i ett mentalt svart hål, ju mer jag försöker ta mig ur desto mer dras jag ner.
Tror inte på det där att förtränga hur man känner tills man orkar ta tag i det, istället vältrar jag mig i det tills jag blir less på mina egna tankar.
Att låta sig vara ledsen tills man inte vill vara det. Tills man glömmer bort vad man faktiskt var ledsen över.

Det går inte så bra än. Det borde åtminstone gått bättre med tanke på tiden som gått, men jag har svårt att acceptera att en person lätt kan gå vidare med sitt liv och inte ens titta tillbaka och vilja få mig att må bra.
Att det inte ens betyder nåt hur jag mår?
Såpass ointressant känner jag mig.

Blä, jag spelar på stora fiolen ikväll men det känns mycket bättre att skriva ner det så jag inte bara har det i huvudet. Om jag visste att allt jag hade däruppe automatiskt skulle raderas om jag plitar ner det, skulle jag sitta och skriva i timmar!
Ut med skiten och gå vidare. Det skulle vara underbart =)

Ikväll är det härliga Grey´s och imorgon är det näst sista dagen med hjärtat. Hon ville inte lämna förskolan idag, mamma fick nästan dra henne därifrån. Det är positivt förutom att jag blir den elake föräldern =)

Jag var upp till Björklinge med syster idag och hälsade på öppna förskolan med lille Tristan. De sjöng fina Jesuslåtar och stämningen var fin men sen tyckte vi att det fick räcka så vi åkte till Norrvissjö och slängde ihop lite lunch. Mysig dag som sagt =)

Nu ska jag pyssla lite härhemma innan det blir dags att bänka sig vid tvn.

Hejhopp

2 kommentarer:

ce01jpn sa...

Hej Verra,
farligt det här med öppen blogg när vem som helst får insyn i ditt privata jag, så här är jag, din gamla bardomsvapendragare ;)
Låter som du har det rätt jobbigt, och är ledsen för det... Men du har en självdistans och insikt som tar dig långt, förutom din ögonsten då såklart.

Ha en trevlig helg och bry dig om de/t äkta i livet!

Kramar Jenny

Verra sa...

Hej Jenny!
Vad roligt att du fortfarande läser min blogg =)

Ja, den är väl inte lika uppåt alla gånger längre, men det är skönt att bara knattra av sig och sedan funderar man lite smått över vem som egentligen nås av detta.
Alla dagar är givetvis inte låga, men när de kommer känns det av. Självklart gör Emilia dagarna så mycket roligare och hon gör allt lättare på något sätt. Svårt att förklara.

Tack för fina ord och hoppas du har det bra!