söndag, oktober 7

Helg avslutad

Klockan slog nyss 21 och jag känner mig lika mosig som om det vore efter midnatt.




Emilia sover tungt inne hos sig och är lyckligt ovetande över att imorgon kommer hon bli uppdragen ur sängen. Tidigt.
I vanliga fall är det närmare tvärtom, jag sätter ner henne på golvet när hon vaknar och sedan går vi till min säng där hon ligger och pillar mig på näsan tills jag orkar kliva upp.
Ja, på våra lediga dagar alltså =)

Nu äntligen är helgen över, jag har faktiskt börjat avsky dem om jag ska vara helt ärlig.
Verkligen inte på grund av att jag är ledig och absolut inte när jag har lilla hjärtat hemma- men de är helt enkelt olustiga.
Jag matar in en massa aktiviteter för att hålla oss sysselsatta och så länge vi är utomhus funkar det riktigt bra.
Det är när jag är inne i de här fyra väggarna som jag inte kan hålla fokus på rätt saker.

Vi hade tur med vädret i helgen och har kunnat spendera den utomhus rätt mycket. Väldigt bra för Emilia, hon har fått leka av sig mer och jag har tagit henne till lite större lekplatser så hon får miljöombyte.
Hon älskar dessa lekplatser! Särskilt människorna i dem, en riktigt social och mysig tjej är hon =)

Jag ska försöka ta igen lite sömn efter konstiga drömmar och oroliga nätter, inatt känns det som att det kommer gå vägen -ska ju upp 5.30 imorgon så det är ett måste att somna tidigt ikväll!
Men helgen slutade bra i alla fall och jag peppar som vanligt inför en ny vecka och åtaganden, vardagsrutiner och annat som håller huvudet igång.

Vet inte om jag ser fram emot något särskilt, vi har pratat om en aw hos mig på lördag och intresset verkar finnas- nu ska jag hitta något skoj att längta till innan lördag också =) Träningen har legat på is i några dagar nu, känner mig degig i kroppen och vill ändra på det. Nu när jag landat på min målvikt (59 kg för den som vill veta) är det dags att göra muskler av det som finns kvar. Hej och hå.

Oj, jag har verkligen inget annat att skriva om. Känner mig sjukt tråkig, ÄR rätt tråkig också.
Får en snooze bara av att läsa detta, haha =)

Så nä, jag sätter väl punkt här och går och lägger mig.

Hej och kram till mina läsare ikväll


Inga kommentarer: