fredag, oktober 5

Fredag kväll och det är lugna loppan här som sitter i soffan.
Är rätt nöjd ändå.



Tog mig ut med lillan till 4H-gården i Gränby så vi fick lite luft, slapp regnet men inte kylan =)

Nu ska vi vara lediga tillsammans i två dagar till, planer får vi göra upp på egen hand, men det var lite det jag förväntade mig när roligare planer finns på annat håll. Vi är inte så roliga antar jag, men det tycker i alla fall jag att vi är! =)

Förkylningen hänger i luften, Emilia håller på att drabbas och jag känner också av det. Det gäller att ta det lugnt, trots att det klingar illa med vår ledighet men jag tvivlar inte på att vi kommer lattja läget i alla fall.
Mamma har nog inget val..

Åh, jag hoppas helgen står still och går fort förbi smärtfritt på samma gång.
Konstigt, va?

Så är det oftast, man vill en sak men verkligen inte egentligen.
Om ett år kommer jag ha alla svaren på allt lull man inte förstår nu- och Det är något jag längtar till.
Det får gärna gå fortare än ett år om det vill.

Apropå tiden så läste jag att Ulva Kvarn har julmarknad om sju veckor.
Jul.
Ser fram emot det med blandade känslor och jag hade stora planer för den helgen för några månader sedan.
Älskar den högtiden, det är den viktigaste (och i min familj) enda helgen Alla strålar samman, men just nu får jag en klump i magen. Har i alla fall redan hittat min första julklapp!
Förra året köpte vi klart allt i oktober och det går givetvis inte i år, men ordnar jag det lite här&där kanske jag hinner ikapp innan decemberlönen säger sluurrp.

Nej, nu blir det kvällsfika och en tidig kväll. Sömn är det bästa medlet för att stänga av omgivningen, när man väl lyckats somna vill säga =)

Hejåhå

Inga kommentarer: