tisdag, oktober 2

Nyheterna rullar på tvn och blandade stora och små händelser händer runtom en som kan få en att smälla av.



Mina senaste dagar har varit roliga, långa och med lite sömn! Jag varvar all jobbtid med gympass och känner mig stärkt inför nästa sommar då det kommer bli både roligare och lättare att röra på sig utomhus.
Träningen är ju alltid lite roligare nät man kommer bort från de fyra väggarna =)

Funderar starkt på att anmäla mig till fler lopp nästa år, nu är de större loppen redan fullbokade men det vore nog att sikta lite väl högt att börja redan nästa år? Jag har rekat några som jag känner mig kapabel till att fullfölja och det vore roligt med en morot under vintern.

Jag var ut med lite vänner i lördags och det var roligt att få dansa av mig! Fullt med  folk ute på stan var det och träffade alla möjliga människor. Även en rugguggla som kunde hållit sig långt borta från mig, men vissa människor fattar inte bättre än att hålla sig ifrån stan.
Det var en rolig kväll såklart ändå och jag vaknade med mat i håret och sminket på kudden =)

Dessa dagar utan Emilia är dock jobbiga, att vara mamma på avstånd är inget jag rekommenderar någon.
Och då är hon 800 meter bort!
Förhoppningsvis kan det i framtiden bli lite möjligt att göra familjeaktiviteter, vilket är något jag strävar efter och tror alla mår bäst av. Det känns lite ihåligt annars, men som sagt. Det är min åsikt.
Sedan får andra gärna lägga sig i och tycka annat, men det innebär inte att jag har fel i sak.

Något jag insett är att det finns folk som gärna läser min blogg och kan tycka att jag är märklig eller konstig i mitt sätt att tycka och tänka (f ö är värderingar aldrig rätt eller fel) men samtidigt inte ha något intresse av att ha kontakt med mig eller ta reda på hur jag menar.
Som jag ser det ritar jag inte fula bilder på andra människor i bloggen, hänger ut någon, svartmålar eller pekar ut folk som jag känner.

Tycker jag varit noga med att inte göra detta, men samtidigt. Det är min blogg.
Jag har inget intresse att bete mig som en omogen person, men mina känslor sitter utanpå kroppen 90% av tiden numera och gillar man inte det man läser finns det andra sidor att besöka =)
Det sista jag vill är att det blir mer osämja över något som inte andra förstår, som inte vet hela sanningen av eller som helt enkelt inte bryr sig om mer än en sida av myntet.
Men vikten av att kunna vara objektiv är ovärderlig och gör faktiskt mer nytta än ni tror.

Apropå en helt annan sak så jinxade jag förra veckan genom att tänka för mig själv;
"vad skönt att saker och ting börjar jämna ut sig. Det börjar till och med kännas riktigt bra!"

Sedan fick jag en bomb slängd i ansiktet och nu börjar jag undra vilka vänner jag har?
Eller om det faktiskt är så att det inte kommer från mitt håll, men det är lika förbaskat något jag fick känna av och bli anklagad för.
Ja, jag är kryptisk i vad det gäller- men det finns ingen anledning att skriva ut exakt vad. Hemska människor går och säger hemska saker helt enkelt och jag blir inblandad vilket gör mig otroligt arg.
Den kammen vill jag inte bli dragen över, men det är alltid svårt att slåss verbalt- det är som att lägga ut något på internet. När det väl är därute kan man inte ta tillbaka det.
Jag använder min blogg istället och dementerar, samt understryker att jag tar avstånd både från vem det kommer ifrån och innehållet.
Får jag reda på källan får ni ta och passa er!

Nu rullar Walking With Dinosaurs- turnén i Stockholm igen och jag är sjukt sugen på att åka dit! Det är lite nördvarning på mig säkert och jag måste se om det finns andra nördar därute som vill göra mig sällskap, haha!
Emilia kanske är för liten?

Annars så preppar jag för 27 oktober och högskoleprovet, har en övningsbok som ska hjälpa mig så gott det går och jag får bara två chanser innan jag kan söka till utbildningen nästa höst- så mina resultat behöver vara så top notch det går. Ingen press! =)

Nu är jag slut i kropp och knopp efter en rolig dag- imorgon ska jag vara på jobbet 6.30 återigen så jag slutar skriva min skit ikväll ;)

Tjing

Inga kommentarer: