fredag, november 23

Pepparkakor och gräddtårta

Hejsan hoppsan, nu är det sen kväll igen och jag sitter övertrött vid datorn som vanligt.




Är på ett jobbigt bra humör, jobbet gick fort och snabbt förbi och dagen har rullat på sådär som jag ofta önskat den skulle göra. Vädret spelade kanske in, strålande sol -värme!- och vi höll oss utomhus ett flertalet timmar.
Underbart.

Sen gick vi in (vi= jag och jänta) och bakade pepparkakor, klippte bort lite hår på en av oss och bara busade runt. Jag kan inte vara på annat än bra humör runt Emilia, hela hennes sinnesstämning smittar av sig.

Nu är det jobb i helgen som gäller, eventuell utgång imorgon och på söndag har vi vår månatliga familjedag. Som jag så fint kallar den. Som jag kämpat för att få den i kraft, men nu så! Äntligen =)
Det är julmarknad vid Ulva Kvarn och kanske åker vi också till något lekland som vi brukar, hänger lite på hur fort dagen försvinner.
Helst får tiden stå still, jag avslutar söndagen med 6 timmar på jobbet.

Min lön klagar lite, nu är det julprepp som gäller för den så att jag fått låna bilen två gånger och fått böter varje gång gillar inte mina inkomster! Fasen vilket oflyt!
Kan inte beskriva med ord hur tillräckligt oglad jag är över parkeringsbolaget som jagar mig, men som alla andra får jag tiga och betala.
Om jag gjorde fel?
Såklart.
Första gången solklart, andra gången trodde jag att jag gjorde rätt.
Nåja, skit i det- får köpa julgran i mitten på december istället =)

Ni ser ju- jag vänder en skitsak till något positivt, vad har det blivit av mig?
Jag som varit så bitter och sur av mig. Illa =)

Fick dessutom en stor och fin gräddtårta av mitt jobb idag, den står och bara ropar på mig i kylskåpet nu.
Snällt och så passande!

Jag poppar musik, äter nonstop och funderar på att ta en löptur runt kvarteret innan jag hoppar i säng. Har härlig energi som jag behöver få ut och det är friskt och kallt ute som jag gillar det.

Trevlig helg alla bloggläsare!

Inga kommentarer: