måndag, december 3

Första veckan i december är här och det börjar med monsterkyla.




Jag hade rekat skjuts till förskolan imorse, det var skönt att slippa ta sig ut i den kallaste morgontemperaturen innan man knappt vaknat.
Det blev ändå en sväng på stan för att köpa luciakläder till Emilia (hon ska vara en pepparkaka på lucia) lämna in cykeln på verkstaden och åkte och gofikade hos Marielle en stund. Det var allt jag hann innan det var dags att ta den satans bussen till förskolan igen.
Emilia gillar att åka buss, men inte jag.
Det är alltid för många människor och trångt för oss, plus är att man inte fryser näsan av sig.

Min födelsedag var faktiskt helt ok.
Jag dog inte, var inte på tråkigt humör och jag såg inte mycket äldre ut i spegeln när jag vaknade igår morse.
Så nu är jag 30.
Låter märkligt, jag har alltid varit den lilla 20-åringen som äldre människor inte trodde jag kunde någonting.
Nu när jag är 30 borde det avta, tycker jag. =)

Fina presenter fick jag och uppvaktning, det värmer alltid!

Nu är det tre veckor kvar till jul och imorgon ska julpyntet fram. Okej, jag missade första advent men jag tar igen det kommande veckor.

Var så sjukt trött ikväll att jag somnade i soffan en stund, när Emilia var runt och lekte med hela lägenheten. Det sista jag minns var att hon kröp in i filten med mig och jag trodde nog hon stannade där, men när jag vaknade en kvart senare hade jag en tom toarulle på huvudet och resten såg ut såhär;










Det blev badkaret för Emilia och jag har fått städa lite. Nu är allt där det ska vara, inklusive Emilia i sin säng sovandes.Så nu när jag får sova sitter jag här och knattrar?

Inget mer för ikväll i alla fall! =)

Hejhej

Inga kommentarer: