lördag, december 1



Chokladkalendern är invigd!

Jag kunde inte vänta långt inpå dagen med att låta Emilia öppna sin första lucka, så när hon ätit stadig frukost fick hon en överraskning =)

Vi gjorde en utflykt till katthemmet idag, som jag skrivit om tidigare.
Dock tog jag inte en enda bild! =(
När vi kom innanför dörren blev jag överväldigad att det var så mycket folk på plats, det gick inte att gå fritt och det fanns massor att göra och titta på. Idag gick det inte att klappa katterna eftersom det var för rörigt och stojigt, så vi får helt enkelt åka tillbaka nästa gång vi har chans att åka bil =)

Vi köpte lotter, fikade och pratade med katterna och sällskap fick vi hela tiden också. Dessutom vann jag fjärde pris i nåt lotteri och plockade hem fyra fina barntavlor som ska hänga i Emilias rum.

Vi har åkt pulka, åkt till affären två gånger, utflyktat oss och myst fram tills att det var dags för Emilia att sova.
Jag?
Helt. Jäkla. Utmattad.

Känner mig opepp inför fortsättningen på den här veckan, det är ingen ålderskris på något sätt utan snarare att jag sedan flera år tänkt lägga upp dagen på ett helt annat sätt.
Nu känns det helt ärligt som att inget spelar roll.

Den här dagen har gjort vad den kunnat, jag är trött som jag hoppats vara och nu är det äntligen dags att blunda och släppa omvärlden.

Hej på er och trevlig Första Advent!

Inga kommentarer: