fredag, november 30

Vinterlandskap

..även här i Uppsala.

I onsdags föll de vackra flingorna och vi vaknade till en vit värld torsdag morgon.
Underbart!

Man måste bortse från trafiken om man vill hylla vintern, jag passerade två trafikolyckor av den milda sorten på väg till jobbet igår kväll. Jag fick låna bilen och körde så lugnt jag kunde med tanke på hur sen jag blev på väg dit..

Nu har vi tjejer fått låna bilen i två dar till och då ska vi passa på att åka till katthemmet imorgon. De har ett jippo och allt som innebär fika nappar jag på. Så ska Emilia få snutta på kattungarna också, inte att förglömma.

Vi mötte upp moster och kusin på Ikea idag, fikade och lekte i några timmar och jag köpte en gunga eller vad man ska kalla det, till Emilia. Hon lekte friskt med den inne i varuhuset så den uppskattar hon nog att ha hemma =)




när hon vaknar imorgon kommer hon bli överraskad!

Annars har den här veckan hittills varit.. konstig. Jag försov mig till jobbet tisdag morgon- butiken öppnar 07.00 och min chef ringer 06.59 och efterlyser mig.
Aouch.
Cykel fortfarande nåt fel på så det blev en rask promenad dit två minuter senare.

Torsdag morgon, jag hade fått låna bilen över natten för att slippa åka buss på morgonen i snöslasket med Emilia. Senast 07.45 skulle jag vara tillbaka och återlämna bilen.
07.47 ringer Thomas och väcker mig för att fråga om jag är på gång snart.

Nu orkar jag inte med fler motgångar med denna redan rätt jobbiga vecka.
Nu ikväll har jag en dipp, huvudet sprängs snart av ouppklarat lull och jag var tvungen att ta en kvällspromenad för att rensa skallen.
Blir tokig, jag kommer inte framåt såpass som jag hoppats och kvällarna gör mig galen.
I helgen ska jag se till att vara astrött på kvällen och somna när Emilia somnar, orkar inte sitta uppe såhär.

Nåja, det är sista dagen i november och imorgon börjar min favoritmånad december.
Ett steg närmare jul och mys, några steg längre bort allt som känns dåligt.




såhär söta är vi ;)

Tack och hej!


Inga kommentarer: