söndag, december 30

Julen 2012

Vilken julvecka vi haft!




Jag vet inte vart jag ska börja, eller hur jag ska sluta.
Julen har inte varit stressig eller hetsig, men påfrestande på många sätt.
Men också väldigt härlig!

Nu är jag tacksam över att sitta i mina favorit-mjukisar i soffan och bara få vara.. mig själv. Med mig själv.
Jag kom hem från Sundsvall igår efter att ha sovit borta ända sedan julafton och min säng är utan tvekan mitt hem.
Jag har haft turen att spendera julen med en del släkt, Emilia inte minst och även träffat Thomas släkt. En massa mat varje dag har det blivit som jag inte är van vid, julklappar hit och dit som ska monteras och en hel del surr.
Är lite besviken över att inte ha träffat så många vänner, meddelade att jag inte hade någon bil eller möjlighet att ta mig till dem så på det viset träffades vi inte alls. Ska det hänga på mig?
Är det verkligen rätt att jag ska flänga runt till 7 olika ställen för att vi ska ses, om jag reser upp till Sundsvall och de vill träffa mig så borde man väl kunna mötas halva vägen i alla fall?
Jag har reagerat på det tidigare, men nu är jag ärligt lite less på hela grejen.
Nåja, jag behövde få ut mig det bara...

Vi började med julfrukost hos mig på morgonen;





Emilia fick en fin smurf-lampa som lyste spännande!


Emilia fick träffa tomten på julafton hemma hos moster i Norrvissjö-
och han hade många fina paket till henne!








Mycket vill ha mer..


Hon hjälpte tomten att dela ut paket också!


En av alla julklappar som hon ville testa =)


På juldagen blev det en nostalgisk tripp i hennes gamla gåstol, passar inte lika bra nu..




Vi åt otroligt god julmat också, ingen gick hungrig efter det bordet;



Det blev fler julklappsutdelningar hemma hos farmor =)





Nu är hon en hejare på att slita upp paket, hon har även lärt sig att papperet -hur roligt det än är- inte är det primära, utan att det finns roliga saker inuti också.

I övrigt har det varit en soft period, vi har lekt i snön och tagit kalla promenader. Jag var ut på bio en kväll, men höll mig inomhus under juldagskvällen. Helt rätt beslut =)

Igår när jag landat i Uppsala efter en drygt 4h lång bussresa, blev jag övertalad att möta några vänner nere på en pub. Där satt vi och hade det jättetrevligt i några timmar, det blev sent och jag var som vanligt trött när jag skulle kliva upp och jobba idag =)
Mitt första jobbpass på 1,5 vecka och nu kör det igång!
Det gick bra och vi hade roligt på jobbet, lugnt som satan men vi roar oss ändå.

Nu laddar jag inför nyårsafton, det ska bli roligt!

Hoppas Er jul varit bra och att ni hinner träffa de som betyder något. Det är ju det som gör julen =)

Tjing!

Inga kommentarer: