onsdag, februari 27

Greys-onsdag

Äntligen har jag fått tillbaka min myskväll mitt i veckan.
Kvällsjobb som krockat och att säsongen av min favoritserie ville starta sent denna vår förstörde min uppbyggnad av Onsdagen.
Nu känns det som det ska va´!

Ny, härlig musik piggar upp min spotify och Emilia sover som den bebis hon är i sängen.
Att det var upp till +10 och SOL ute idag gjorde dagen än mer perfekt =)

Renoveringen av huset kryper allt närmare, i måndags var några gubbar här och bytte fönsterisolering. Vilket höll mig hemifrån i flera timmar- men det gjorde inget för jag hade bilen hela dagen!
Oj, det blev många svängar till olika roliga platser- varför går man ens in i Gränbys galleria?
Jag har stora problem att ta mig därifrån..

Jag var överlycklig att ha fått ett extrapass i tisdags, mycket pga att jag tappat timmar nu i februari/mars.
Denna vecka skulle jag bara jobba helg, inte så bra.
Men såklart kan allt inte klaffa, lilljänta min har ögoninflammation och blev bannlyst från förskolan eftersom det hade börjat smitta. Hon och jag höll oss istället hemma hela tisdagen och bara lekte rövare, hon vann.
Det blir mycket lös tid för mig, men som vanligt passar jag på att få ordning på andra viktiga saker, tiden börjar rinna ut för mycket nu. Ja- och så var jag och tränade mina obefintliga muskler också.
Snart är det dags att lägga ifrån sig vinterkläderna och då vill jag inte skämmas =)

Ny konsert med Josh Groban är på gång, den 25e maj befinner jag mig i Globen bland andra suktande kvinnor och lyssnar på världens vackraste stämma.
Ja okej, biljetter har inte släppts än men mentalt är jag redan där.

Fram tills dess nöjer jag mig med melodifestivalen och annan lös underhållning. Närmast lutar det åt att jag håller i mello här på lördag, maskeradfest i mars och finalen i mello lär nog inte heller gå obemärkt förbi =)


Här är jänta på väg hem från dagis idag. Hon rymde iväg till några grabbar som spelade fotboll, antagligen ville hon spela lite hon också;





Vårkänslor får man av såhär fina dagar! Underbart!

Inga kommentarer: