torsdag, januari 30

Jag är bra

Datorer kan göra mig milt uttryckt snortokig.




Ta en enkel sak som att logga in på försäkringskassan för att skicka iväg en blankett.
Ska det ta 2,5 timme??
Nej!

Men det gjorde det. Blanketten är inte ens ivägskickad för den delen.

Bara för att det först ska ta en evighet att väcka mitt bankID till liv, för att inse att sladden till dosan saknas och INTE lyckas logga in på annat sätt.
Leta efter sladden överallt i lägenhet/förråd för att sedan hitta den i min datorväska där den Ska ligga.
För att sen få i ansiktet att mitt bankID är för gammalt och måste installeras om- med hjälp av koder från mitt bankkontor.
När jag väl lyckas logga in i försäkrings-fan-kassan och skriva i blanketten, så är Adobe för gammalt.
Så jag uppdaterar.
Startar om datorn. Ett flertal gånger.
Olika program provas, inget funkar.

Blanketten är inte ivägskickad och den måste vara tillhanda senast imorgon.

Ibland önskar jag att jag vore mer teknisk alternativt inte gjorde saker i sista minuten.
Jag avslutade mina försök med ett argt meddelande till försäkringskassans support i stil med "fixa era jävla uppkopplingar så det funkar att skicka och signera blanketterna!"

Som att det är deras fel, egentligen.



Jomensatt.. annars var det en helt ok dag idag.

Inga kommentarer: