torsdag, januari 30

Veronica Maggio i Uppsala

Jag tog mig ut på stan igår för att se Veronica Maggio live.
Hon spelade på svandammshallarna, vilket känns som en stor tennishall.
Är det kanske också en tennishall?.. ingen aning men nåja.



Det var första gången jag upplevde hennes musik på rätt sätt. Vissa låtar som jag egentligen inte gillat föll på plats.
Hon var bättre live än jag trott och jag gillade att det var blandade åldrar och skötsamma människor alltigenom.
Så ovanligt med en artist som sjunger på enbart svenska!
I februari får jag se min andra favvo-artist som sjunger på svenska- Melissa Horn!

Schysst kväll som var lugn, Emilia hade en grym barnvakt så hon hade skött sig bra även hon =)
Hon hade frågat efter mig under kvällen, men när jag kom hem sov hon djupt-
så imorse fick jag ett glatt "hej mamma" när hon kom in i mitt rum.
Härliga gounge. Som säger "åå ja älskaj däjj" när jag påminner henne om att jag älskar henne.

Imorgon är det jobb och jag längtar till helgen.
Hjärtat är lite tomt idag, men nya insikter är ju bra.
Eller så vill jag bara fatta trögt, för nytt är det egentligen inte alls.

"Om du visste vad det var, varför sa du inget?
Jag tror du visste vad det var, men du sa ju inget
Du bara låtsas som det regnar
Du låtsas som det regnar

Jag ägnade dagar åt det som är ingenting nu
Jag bad dig och förklara
Jag ville ju precis som du
se leriga åkrar, se tomma perronger
och ödsliga parker där vi gick runt."/Maggio


"När allt är slut
Vad gör väl det om 100 år?
Jag vet att du vill ha det så
Men jag förstår
Men vad spelar det för jävla roll, om det inte kan bli vi nån gång?"




Inga kommentarer: