torsdag, november 22

Såg just Lyxfällan, ett av många feelgood-program som rullar i rutan numera. Att folk vill lämna ut sig såpass, det är märkligt. Här visar familjerna hela Sveriges befolkning hur fel de uppfostrar barnen, hur deras avföring ser ut eller hur dåligt de håller ordning på sina slantar. Fast jag är inte emot dessa program, tvärtom! Det finns mycket att lära av, jag är imponerad av att många ställer upp som avskräckande och inspirerande exempel. Efter att ha sett Lyxfällan brukar jag sätta mig ner och sortera lite papper som jag dragit med att stoppa in i pärmen, kolla igenom papperen en extra gång så jag inte riskerar att få en snigel på ögat. Charlie skulle vara stolt över mig! Annars har jag varit sådär lagom duktig idag, borde egentligen packa inför resan till Sundsvall men har ingen aning om vad jag ska ha med mig.. hittar heller inget trevligt plagg till lör kväll, vilket brukar betyda att jag köper nytt. Där skulle nog Charlie knorra.. ska surfa runt efter lite julklappar nu, skulle vara skönt att hitta det mesta på nätet så jag slipper panikhandeln om en månad. Det är sjukt lite tid kvar till jul...
Ha det gott!

Inga kommentarer: