söndag, november 11

Såg just Åter till Cold Mountain, för säkert den tjugonde gången. Gillar den filmen, det mysiga med den är att jag var på en väldigt viktig första-dejt och vi valde den bion. För fyra år sen nu! Tiden går..
Helgen har varit bra, jag blev inte hästägare i alla fall! Varit på min eviga tapet-jakt också. Det är tröstlöst, jag vet exakt i mitt huvud vad jag vill ha så varför fattar inte affärerna det? Hämtar min v-rum matta imorgon -slutligen-, sen tog jag faktiskt på mig att hoppa in på jobbet på min lediga dag. Ska sätta mig ner med chefen och lägga iordning alla julordrar så vi är redo inför årets smäll. Spännande, men oj vilken tid det kommer att ta!
Annars har helgen gått fort, var på fest igår hos en kompis jag inte träffat på ett tag. Eller snarare fd sambo, delade en trea med två andra tjejer när jag flyttade ner till Uppsala för hundra år sedan. Den tiden var kul men kort, det var bl a då som min käre katt Lucas fick smeknamnet Kuken av dem.. det håller i sig till denna dag. Gårdagskvällen var trevlig, men även fast jag tog det lugnt igår så började jag dagen med att stappla runt i förvirring härhemma. Toffel, någon?
Nu ska jag avrunda den här kvällen, kanske med glass..
Ciao!

Inga kommentarer: