fredag, januari 18

Svanen(blev)Märkt

Den här helgen har jag sett fram emot! Inte nog med att jag blir ledig tre dar, ska upp till Gävle imorgon och vara så patriotisk jag kan och orkar när Timrå-Brynäs spelar mördar-hockey. Som ensam Timråit i gänget förväntas jag bli utstött, bespottad och förnedrad.
Eller så kommer vi ha skitkul helt enkelt!
(mina mycket mer insatta hockey-vänner har redan sagt att Timrå aldrig vinner borta mot Brynäs så jag tänker dränka mig i mina sorger på tåget dit)

Grundade bra med en tv-kväll.. har bestämt mig för att gröta fast i Let´s Dance alla fredagar framöver så jag inte är ute och svirar när jag har jobbhelg. Faktiskt så är inte startfältet så sugigt, även fast Måns Z. gått vidare i sitt liv.
Kommer på mig själv med att sitta och kniiipa hårt med ögonen när de halvt faller omkull.. och får kalla kårar av aerobics-tanten. Hennes ansiktsuttryck och genomborrande ögon gör mig mentalt instabil, särskilt i samband med hennes mystiska läten. Bort bort från min teve-apparat!

Obs; Nu följer personliga åsikter. Varnas för känsliga läsare

Läste i tidningen att den s.k. "Svankvinnan" blivit fälld i åtalet om de 11 svanarna hon tryckt på i sin lägenhet. Hon hävdar envist med att hon ville rädda svanarna..
trots att hon aldrig släppte dem fria och tvättade dem med Yes.
Som självutnämnd djurvän skulle jag gärna vilja ge henne samma behandling och se hur väl hon mår av det!
Som grädde på moset skriver folk in till kvällstidningarna för att uttrycka sin sympati för kvinnan och kritisera systemet! "det hon gör är en bra gärning, vi behöver fler som henne"
Vaddå, ska vi utrota de få djurarter vi har, eller? Byt ut det ni äter mot vanlig mat! Då kommer hjärnkontoret snart att funka igen!

Detta gör mig så sned.. och när jag blir sned äter jag kakor. Med tanke på att Beach -08 är på ingång så har inte kakor ett dugg med min planering att göra!
Så skärp er ovettiga människor, om inte för er egen skull så för Min!

Nu ska jag släppa detta och glädjas åt att i alla fall en tokig sprätt mindre springer runt i våra förorter.

Trevlig Helg på er!

Hej hopp med Timråflaggan i topp! typ

1 kommentar:

Henrik sa...

Det där med Svankvinnan hade jag helt missat, håller med dig helt å hållet =)