måndag, februari 25

Back to Blonde

Ett steg mot våren!

Var ner på stan och kollade på snygga vårjackor, här har det varit plusgrader så länge nu att vi inte vet vad vinter längre innebär.
Det har dessutom kommit ut schyssta vårkläder.. äntligen! Jag är på jakt efter en sportjacka som är figurformad och enkelt stilren. Egentligen svart men det är knappast en vårfärg, kanske en röd? Inte vit iaf, det har jag redan..

Helgen sprang förbi, med jobb och lite melodifestival i vanlig ordning! Mitt schlagerhjärta gråter över att Patrik Isaksson åkte ut pga fjantFrida med sin hiphoplåt. Hade gärna sett honom i finalen, men det är väl inte bara pga låten.. =P

Jag träffade min frisörska förra veckan och bestämde mig då lite hastigt för att göra slingor! Helst hade jag velat göra det innan helgen för att vara nyfixad tills syrran och jag skulle ut och dansa.. men det passade inte med mitt jobbschema så jag var in idag istället och fick det ordnat. Spelade ingen roll, jag var ändå krasslig hela lördag kväll och valde att banga tjejkväll på stan till förmån för soffkväll framför tvn. Ibland är man lika kul som en påse godis..


Jag blev sjukt nöjd med håret iaf, min frisörska är så himla duktig!
Varje gång jag är där och har en bild framför mig hur det ska bli så får hon till det ännu bättre!
Och det är ett helvete att ordna frisyr när man sparar ut hår från kortklippt, det växer ojämnt och måste trimmas fan hela tiden. Att jag måste gå med håret i ett höckle på jobbet gör en bara sötare.. eller inte.
Det blev iaf mycket ljusare än jag först trodde det skulle bli, men ser ändå naturligt ut tack och lov.

Har några roliga veckor framför mig på jobbet, tre ordinarie på frukt&grönt är lediga så jag är inhoppad som extrahjälp. Det är beräknat att det plockas ett TON varor per vecka i den avdelningen så jag lär bli ett muskelberg efter dessa veckor! =D
Fast jag ska inte hoppas på för mycket, ryggskott är mycket mer sannolikt.
Ska iaf bli skönt att växla uppgifter, nu efter påsk blir vi klara med nya manuella ostdisken så jag måste hinna plugga in det nya sortimenetet Också.

Påsk ja.. om jag är ledig så blir det en resa upp till norr och hälsa på Lidenpacket. Träffar dem så sällan nuförtiden, väldigt trist eftersom jag trivs därute i tjockskogen.

Ska iaf åka dit nu till helgen, några gamla kompisar messade för nån dag sen och ville ut och rastas runt på Sundsvalls-krogarna. Vem är jag att inte ställa upp för behövande?

Nu ska jag iaf hitta lite mat och krypa vidare till nästa fas.. soffliggarfasen! Det är läskigt vad lat man kan vara när man verkligen vill.

Kramkram så länge

Inga kommentarer: