torsdag, februari 21

Får jag bjuda på gräsglass?

Har varit en stund hos syrran och ätit smaskigt hemlagad potatisgratäng med fläskkarré, vi hade en liten tjejkväll då sambon var tillfälligt utflugen ur stugan.
Vad mysigt man kan ha utan att behöva underhålla varann konstant, det är avslappnande att umgås med nån man känner så bra att man inte behöver babbla hela tiden. Såklart, nu är det ju min familj men ändå =)
Har inte bloggat på några dagar, har varit alltför trött och haft att göra så tiden knappt räckt till.
I tisdags var jag över till en kollega för att ha en vinprovning, vi skulle testa massa ostar och tillbehör som skall in i sortimentet och till vår nybyggda ostavdelning!
Det krävs självfallet en hel del förberedelser, vi åt och drack tills vi knappt kom upp ur stolarna.
Riktigt trevligt hade vi och jag älskar verkligen att testa nya godsaker, sedan ska jag se till att bli en hejare på att servera bästa mixerna av ost/vin till kunderna också! (hjälp)

Lika viktigt är att vi har kul och i vårt nya 5 mannagäng börjar vi stråla samman rätt bra! Att vi delar intresset och viljan att sätta oss in i det här stora projektet tillsammans gör att vi trivs ihop, jag gillar verkligen mitt jobb!

Ibland är det svårt att förklara för en utomstående vad jag jobbar med, säger jag att jag jobbar på Ica så tänker de automatiskt på mig som kassörska. Vilket är svårt att slå ur folk.. att jag tänker stanna i branschen och inte plugga som "alla andra" förstås inte alltid heller. Men jag satsar på detta, efter snart 7 år så börjar man få bra med kött på benen i branschen!


Jag har inte varit så noga att understryka här i bloggen att jag är ett stort fan av glass- men det är jag! Min största ovana och mitt gift, jag är en äkta Glassoman. Det finns inte många sorter jag har kvar att testa, men så väljer jag hellre kvalitetsglass också..

Vi avslutade tisdagens vinprovning med en liten dessert, alla fick ta en redig klick äkta vaniljglass och sedan gick värden runt och sippade över en -för oss- okänd vätska. Den var tjock och grön, min gissning blev genast päroncognac! Det vore ju mumma!!

Till min förskräckelse var det inte ens i närheten, det var olivolja!!! Med en stark smak av gräs.. Kossans betydelse för indierna bleknar inför vad jag känner för glass, så jag vågade först inte testa.. men det var nog ett av det godaste och märkligaste jag smakat på bra länge.
Du som är modig, testa mixen och förvånas! Men i jösse namn, gå inte i närheten av din vanliga olja, du får först hitta en som kostar strax över hundralappen och har stämpel på sig ;)

Dagen efter vår "vinkurs" gick vi runt som ett gäng gamnackar på jobbet, inte ens en orkan hade fått oss att öka tempot en smula. Som sagt, åldern börjar ta ut sin rätt på en!

Vi funderar starkt på att skippa lördagkvällens tjohej och hyra en film istället- känner mig så osugen på att hasa mig runt på jobbet på söndag. Hoppas festnerven rycker till innan dess bara, behöver vara lite social också.

Har inte så mycket mer att tillägga, får väl hurra lite för Sirius som säkrat kvalplats inför bandyfinalen. Den hålls här i Uppsala 14-16e mars och ska bli kul att se, folk kommer från runtom i hela Sverige och stan lär leva upp!

Nu ska jag sova, det har jag förtjänat efter en lång, härlig och spännande dag!
Kom på att jag inte berättat om den men det tar vi en annan gång!

Kramkram!

Inga kommentarer: