torsdag, augusti 21

Vilken pärs till ledig dag jag haft.

Vad är det för mening att ha lediga dagar då man pressar in en massa måste-göra saker på just de dagarna?
Det viktigaste idag var vaccinering del 2, åker in till stan enkom för detta ärende då vaccinationsbyrån är stängd pga sjukdom..
Får ta mig en flygande lunch imorgon istället, vacc-tanten skrämde mig med hjärnhinneinflammation och annat läskigt om jag inte tar mina sprutor.

Hittade istället en rätt schysst väska som jag ska använda i höst.


Nya väskan till vänster, 7oL köpt på Stadium.
Den röda väskan - strl 100L haha- ska med till Florida.
Jag får lätt plats för en mindre vuxen person däri om jag velat..

Annars har dagen varit rätt slitig, runt 20 kände jag att jag ville knyta mig.
Väntar på sista tvätten nu och surfar runt..

Skulle ner tidigare idag och slänga lite grejer i soprummet, bl a mina två beanbags som jag haft i alltför många år (och gömt undan bra länge)
Då upptäcker jag att det är gnagt ett hål i ena sidan av min beanbag, en del av innehållet hade lagt sig fint på golvet bredvid..
Elsa var på rymmen en natt för länge sedan och hade tydligen hittat just min sittpåse att tugga på.
Det var inte ett hål när jag lyfte upp fantyget heller.. det var Två Gigantiska hål som gapade mot mig.
Jag hade fasligt sjå med att bära bort en enorm svart säck som sipprade frigolitkulor.

Hörnan där allt började.. mer städning åt mig.


Tina lockar med en Ålands-kryssning den 26e september. Nu gäller det att skrapa ihop en massa folk som kan just det datumet så det blir av!
Vore ju urkul att åka iväg på lite skoj innan jag lämnar alla.

Så mycket att göra, så lite tid..

Nej, jag säger tack för mig nu.

Kram och godnatt på er

Inga kommentarer: