tisdag, juni 9

En millisekund över till "fritid"

Titeln menar det den säger- och jag har ju ändå ingen fritid..


Men icke att jag klagar!

Javisst- jag sitter med morgondagens arbete in på midnatt varje kväll

Javisst- skolan lämnar jag aldrig före 18 på dagarna

Javisst- Sömn, mat och typ..liv lämnar mycket att önska

Är det värt det? JA


Ikväll kom jag hem från sista flyglektionen vid 19, hinner inte mer än sticka in näsan i huset så blev jag tillfrågad att följa med ut på en kvällssväng direkt.

Såklart!

All flygning är träning, men hade jag vetat att vi skulle träna G-krafter hade jag nog stannat hemma! Haha!

Den här eleven går ett år före mig och kan Betydligt avancerade övningar, dessutom får man i det stadiet ta ut flygplanen själva och "leka".
Fan vad svettigt det blev.. så här ska vi härda oss också, lika bra att bita ihop =)

För övrigt flög jag med en instruktör som kom ifrån Söråker.
Vad är oddsen att hitta en granne härnere eg? =) Rätt kul!

Nåväl, fick i helgen som var äntligen åka till själva Göteborg STAD.
Jag är ju annars vareviga dag fast här, pendlandes mellan skola och säng..

Så det blev en riktig turisthelg. Micke kom ner fredag kväll och på lördag turistade vi upp till
Tjörnbron och tog kort,
hittade Bohus Fästning och var där en bra stund,
letade oss sen ner till Liseberg och Universeum vilket Också tog en stund =)

Men efter det var vi rätt trötta och passande nog var dan slut också..
Det blev en lugn kväll i huset med massa godsaker framför tvn.

Söndagen började med min första officiella flyglektion, så det var en bra start på dan!
Alltså sen dess har det bara rusat på, imorgon gör jag ett slags engelskt test som ska certifiera mig för radiokommunikation.
En rankning i hur bra man är på engelska ställs och man kan max få rank 6.
Kommer man upp dit behöver man aldrig göra om testet.. Minns inte exakt men jag tror vid rank 4 behöver man göra om testet efter några år.
Vilket betyder att man ändå är duktig givetvis!

Orkar inte stressa över nåt jag inte kan påverka- det är ju inget man kan plugga på.. och sen har jag sjukt mkt andra uppgifter att tänka på ändå.

Som t ex ett omprov eftersom jag med resten av klassen failade första provet! =)
Surt.. så det är uppbokat på fredag eftermiddag och blir det sista jag gör innan jag får HELG.

Sänder en tanke till lille mor som åkte till Alanya i lördags och har det bra!
Usch vad avis jag är =)

Nä, nu är det tjocka böcker som gäller igen.

Synes!


den omtalade Tjörn-bron

del av Bohus fästning..

...fastnade lite på väg från Universeum

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha, det såg nästan lite nasty ut med din nya vän ;) Du verkar upptagen mkt men får du en minut över så hör gärna av dig! / Kram Syster Yster

Kenneth Jensen sa...

Han verkar trivas din vän där :)

Lena sa...

Gött att du trivs. Låter himla skoj måste jag säga. Go go! =)

Skön bild från universeum också ;)
Kram!