onsdag, oktober 7

Vackra Alingsås!

Det var en stad i mitt tycke.

Kullerstensgator, gamla trähus i centrum istället för gallerior och klädkedjor, gångavstånd till Allt och en riktigt fräsch kärna.
Jag hittade Dessutom både ett glasscafé och en sushibar =P
Det var som att hitta hem...

Sen att det var mañana-stämning i den lilla hålan var en skön omställning till Göteborgs rus.
Det tog emot lite att åka därifrån faktiskt =)

Dock kommer jag Inte bosätta mig ända därute, fick ett bättre erbjudande på en lägenhet i centrala Göteborg som jag nappat på och som blir billigare då jag slipper pendling mm.
en lägenhet klar, bara en lägenhet kvar!
Att hyra ut då. Suck.

En typisk Veronica-incident hände på väg ut.. det var jag, två tjejer till och killen som visade oss stället.
Vi passerar ett dagis med halv flagga- killen vänder sig om för att påpeka vad fint det är att grannarna hedrar sina närmaste med att ha halv stång.

Jag lyssnar inte riktigt... hör bara orden "halv stång" och fnyser upp ett litet skratt!
Det får ju killen att fnittra generat och antagligen förvirrat också.. och stämningen blir de nästkommande minuterna stel.
Återigen suck.


Jag är dålig på att läsa andras bloggar, bläddrar lite förstrött runt och tröttnar innan jag läst klart. Några kändisbloggar läser jag för det är Humor, vissa för att deras vardag är rätt kul att läsa och sucka åt. Lite avundsjukt sådär =)
Men inatt drömde jag att jag var en viss stockholms-bloggerska som gick runt på stan och "live- videobloggade" samtidigt som jag skulle göra mina ärenden och prata med alla fans som haffade mig stup i kvarten.
En sjuk dröm och allt var verkligen superytligt.. det känns som det gått för långt och jag tar en lååång paus från alla brat-bloggar framöver.
Isch.

Nu ska jag kvällsfika!

Kram och tryck

Inga kommentarer: