tisdag, oktober 20

Vilken lång bloggpaus jag tog -haha!

Jag packar för fullt, lyssnar på p3-dokumentärer som är bra mycket roligare än radiomusik/spotify-reklam och mejlar folk åt alla håll och kanter- fortfarande!

Det har blivit en snöboll som aldrig slutar växa, jag är lite rädd över vad jag har startat angående visningen i Uppsala.
Får jag ett vettigt mail där personen kan beskriva sig som en mellanmjölksmänniska så skriver jag kort - kom på visning -

Mest för att ge mig mycket att sålla.. gahh jag tror inte ens att jag HINNER träffa alla dessa människor.
Sen ska jag ner till Göteborg igen och fortsätta mitt eget.
Ja, man ska aldrig klaga på att man har mycket att göra, snarare tvärtom.

Mitt i detta följer jag SD-debatten ivrigt, det är riktigt inressant hur olika folk är!
Jag står inte bakom SverigeDemokraterna för det de säger, men det fascinerande är att folk nu springer runt som höns och ropar

"rasist!! - rasist!!"

Det är som Jimmie Åkesson säger, en debattartikel ska skapa debatt och nu tas dessa känsliga frågor upp. För nog är det känsligt alltid, inte ens Anna Anka kan stjäla den här uppmärksamheten.
Och visst är det nyttigt att det talas om, men priset vi kommer betala oavsett är att Jimmie Åkesson och hans parti får sin del av media.
All pr är bra pr, i slutändan.
Det som skrämmer mest är att läsa dettas partis anhängare stöd i form av kommentarer.
Inte nog med att de är obildade, de är ruskigt fientliga också.


Ska runda av mitt inlägg som bara bevisade att det kliade i mina fingrar temporärt. =)


Trevlig mitt-i-veckan!

Inga kommentarer: