fredag, december 18

Julevecka 3

Jag har rest upp till Sundsvall.
Skillnaden är SNÖ, -15 utomhus och roligare dagar.

Tidig tisdag morgon (05.09) drog jag från majorna med min 25kg tunga väska och datorn dinglande över axeln.
Framme vid Landvetter hade spöregnet bytts ut mot stora snöflingor och jag fick en enorm julkänsla bara av att veta att jag snart skulle vara på hemma-mark igen.

Vad är det för magisk gräns vid Göteborg som gör att klimatet inte klarar annat än regn?

Vid incheckningen konstaterades vikten på väskan.
Oops.

Den enkla lösningen var att plocka ur en skolbok (2 kg) för att undvika avgift- det klingar inte så bra med mina kommande julklappsinköp nämligen.

Utan problem (men lite sent =) kom jag fram med flyget och jag har haft några härliga dagar häruppe sedan dess.
Inga dagar har direkt varit sönderplanerade, vilket jag tycker är underbart.
Men sen vet jag att nästa vecka blir helt annorlunda..

Var iväg igår och inhandlade de första julklapparna- även till mig själv.
Sedan blev det två timmar badminton på kvällen och mysigt storfika hemma efteråt.

Om en timme hälsar jag på pappa, sen ska jag möta upp Tina för lite mer julklapps-jakt. Ikväll tittar jag på innebandy..
I helgen ska jag se Avatar -äntligen!- den filmen har jag sett fram emot. =)
Det planeras för lördagkväll också, kan bli en kul helg.

Men nu ska jag masa mig ur soffan nångång.. jag klev upp tidigt för att skjutsa till jobbet.
Så kommer man tillbaka och fullkomligen tappar energin, lat som man är. Äter frukost, ser på nyheterna och slocknar nästan sittandes- det går ju icke för sig!


Så ha en trevlig helg nu!
Kläm







Inga kommentarer: