söndag, december 27

Snö och kaos mellan dagarna

Hela Sverige är vitt!
Det är så vackert...

Snöovädret som drog in i hela landet igår gav oss alla svennar en massa jobb imorse.
Diverse mms har florerat till varann om vilkens bil som blivit mest insnöad- eller snarare hamnat längst Under snön.

Det här vädret bjuder till mycket lek och det är ju passande när typ alla är lediga denna helg =)
Pulka, skoter och ungar som gör gubbar i pudersnön.
Jag var en av de äldre barnen som hängde med ut på en skotertur!
Bitande kallt och jävulskt snabba skotrar som fick min mage att knipa till i kurvorna.
En av skotrarna hade lite sämre dämpning (den jag hade) och hade dessutom galon-sits. Den kombinationen gjorde att i varje hårt hopp halkade min rumpa runt på skotern och jag kunda landa lite varstans väl nere. Oftast på sniskan.
Man klamrade sig fast med livet som insats =)

Jaha, det är söndag och juleveckan går mot sin sista kväll.
Ska försöka beskriva vad jag tyckt om allt hittills.. det blev iaf mindre stress än vad jag räknat med och det är alltid ett stort plus.
Lilla Julafton i onsdags bestod i att slå in Linda&Niklas alla julklappar till barnen.. triljoners biljoner. Vi varvade med glögg och lite prat =)


mongo-looken kommer efter flera timmars slit.. dutti har jag varit iaf


mutades med fika..


färdigt! ja, granen är lite sned =)

Julafton var mysig och jag kom inte tillbaka från firandet i Sillre förrän vid midnatt. Då hade vi haft raptävling med julmust, försökt ge oss på sällskapsspelet (mina öron blöder än) och ätit i tre omgångar. Minst.

Juldagen var lite lugnare om jag bortser från att jag blev ibjuden en massa snaps och en drink vid julbordet hemma hos Thomas.
Jag vinglade ut till bilen... ett par timmar senare sitter vi hos Thomas syster och spelar spel och dricker rödvin, väldigt trevligt. Puh.

Sedan blev det snöstorm häruppe och jag har undvikit mellandagsrean så gott det går. Nyår planeras för fullt och det verkar bli bra!

Efter dagens bravader var jag iskall ända in i själen (näe?) och behövde ligga och bubbla i ett hett bad tills jag var mindre blå.
Nu har jag plaskat i mig en julmust och surfat runt bland alla nyheter.
Vulkanutbrott här, bilolyckor där. Årets summeringar av alla bra och mindre bra saker. Och politik.
Ibland är det skönt att ha ett avbrott från omvärlden, det är också mycket intressantare att komma tillbaka till den då.

Nu ska jag fortsätta spela Melissa Horn på högsta volym. Thomas blir galen på både mig och låten som tjatas nonstop.
Mohaha! =)

Trevlig fortsättning vetja!

Inga kommentarer: