lördag, februari 6

Melodifestivalen 2010

Festen har börjat och jag är med!

Övik denna gång och många kändisar var ju där =D

Ska inte recensera spektaklet men som de flesta gånger blundar man sig igenom halva programmet.
Delfinalerna är värst innan allt flum har blivit bortrensat.

Jag hoppas innerligt att Christer Björkman &Co är smarta nog att inte låta bottenskrapet gå vidare- att det inte är meningen. Familjeunderhållning ska självklart innehålla konstiga shownummer och märklig musik-
men ikväll funderade jag om den förhoppningen är förgäves.
Pain of Salvation till Andra Chansen. Klingar fel för mig.

Men så vann såklart Ola och Salem- de klara finalisterna.
Och Dolph- vilken lirare. Han blir rolig att lyssna på i fortsättningen. Om man nu kan spinna vidare på hans brytning, stjärnstatus och storlek.

Sen som det stod i en blogg "Schlager utan schlager?"

Ja, helt klart denna gång. Ta t.ex. Jenny Silver med sin gjutna silverhand för 75000kr(!) och hemskt, monotona låt. Jag rös av obehag. Och schlager var det inte.


Nej, nu varvar jag ner med lite poker och film. Den här lördagskvällen bara sprang bort...

Om två veckor kommer Melodifestivalen till Göteborg!!

Inga kommentarer: