måndag, februari 22

Ny vecka

Jag fick en släng av rastlöshet och saknad i torsdags. Allt skyller jag på att Thomas var härnere och hälsade på helgen innan =)
Så den dagen kollade jag snabbt upp biljetter till Sundsvall så vi kunde umgås under kommande helg igen.
Fredagen kom och kl 13 skulle jag sitta på första flyget upp... men självklart tog jag aldrig med i beräkningarna att Sveriges väder spelar alla ett spratt nu och försenar det mesta.
Kaos tror jag det kallas i folkmun?

Nåja, prick en timme försenad gled vi iväg från Landvetter. Jag sitter nervöst och funderar på om jag verkligen hinner med anslutningsflyget som fortsätter från arlanda till Sundsvall. Det var för övrigt 5 stycken till på samma plan som undrade samma sak... väl framme visade det sig att det enda jäkla planet som åkte i tid den dagen var Sundsvallsflyget.
Jamen grattis!

Jag fixade ombokning som gick tre timmar senare, satt under tiden och kollade på hockey med resten av inrikesresenärerna (tänk er ljudnivån på ett dagis) och gled planlöst omkring i butikerna.

Väl framme i Sundsvall mötte Thomas upp mig för att ta med mig på basket i stan.
Det var första gången vi kollade, rätt kul!
Det tog oss dock flera minuter att förstå varför publiken stod upp och applåderade Konstant samtidigt som matchen var igång..
Tydligen gör man så i dessa sammanhang tills hemmalaget gör mål.. tur det inte gäller i hockey.

Helgen har gått alldeles för fort som vanligt, imorgon reser jag ner till Göteborg igen. Hoppas vädret är snällare då, annars får jag väl helt enkelt stanna kvar ;)

Nu ska jag göra mig iordning för att fika lite i birsta!

Kram på er!

Inga kommentarer: