måndag, maj 24

Kalas

Pappa fyller 70 år idag~ hipp hipp hurra för honom =)

Vi var där en sväng och åt smörgåstårta, allt var väldigt lugnt såsom han vill ha det. Lite längre in i sommaren planerar vi att resa runt och träffa diverse syskon till pappa, vilka jag inte träffat på flera år. Några skulle kommit idag, men blev tyvärr förhindrade så jag ser fram emot att se dem nångång senare i år i alla fall.
Det är lite väl långt mellan gångerna..

Helgen sprang förbi oss och nu är det redan måndag. Imorgon åker jag ner till Göteborg för att packa ihop lite saker och dra dem upp hit.
Flytta är inte kul

Thomas reser ner till mig på fredag och på lördag hyr vi en bil som tar oss vidare till Uppsala. Ska stanna där över helgen och tömma min fina lägenhet. Huvva, vad tråkigt att släppa sin enda koppling till Uppsala numera =(
Ja, sen är det "bara" att släpa upp skiten hit.

Klockan är strax innan 19 och vi ska ta oss ut till Timrå sporthall om en halvtimme ca.. Thomas ligger dock och snarkar bredvid mig här och ser inte ut att vara i tränings-skick hehe
Att smälta smörgåstårta tar förstås all energi ;)

Meningen är att jag ska följa med och röra mig runt elljus-spåret samtidigt som grabbarna tränar innebandy (i 1,5 timme...) och det är verkligen vad jag behöver just nu!
Förhoppningsvis hinner jag ta mig ut i Göteborg och njuta av solen de dagar jag är där, saknar våren därnere som är i en helt annan fas än här opp i norr... här blir man glad av solen även om det blåser minusgrader på en. Burr!

Var ute runt stan häromdagen och fotade lite, lägger upp lite smakprov ikväll!
.. om jag kommer tillbaka från skogen vill säga...


Fridens!

2 kommentarer:

Anonym sa...

din enda koppling till uppsala... nu blir jag förolämpad och det rejält!! /syster yster

Verra sa...

Björklinge må ligga nära Uppsala men inte så jag kommer dit =)

Nog kunde jag skrivit Gottsunda istället men hela stan har på något sätt blivit tomt utan er.
Så bli det motsatta från förolämpad istället ;)