måndag, juli 5

Helg i Uppsala

Nu är jag och gubben hemma i Sundsvall igen.
Vi har suttit ner i en timme i lägenheten och tröttheten har tagit över våra kroppar =)


Helgen spenderades i Björklinge hos syster, karl och vovve i deras nya hus. Det var 28 grader i skuggan hela helgen och påtagligt kvavt inne som ute.
Vi svalkade oss i hängmattan, med saft, kalla duschar och tunna kläder.
Inget hjälpte.

De bor väldigt lummigt ute på landet, inga grannar för nära och med bara några minuter in till Björklinges centrum. Ett riktigt guldställe tyckte vi alla som kom på besök!

Eftersom det var så varmt grillade vi sent lördag kväll, spelade spel in mot natten och dagen efter (söndag) tog vi oss ut på en mindre utflykt. Målet var ett naturreservat där det stod ett 30-tal hästar.
De andra var inte så lyriska över just hästarna, men jag stod ett bra tag och sniffade på dem. De var så vackra..


Mot eftermiddagen drog vi oss hemåt, moster och mor hade inte så bråttom iväg iofs då de sällan åker iväg utanför stan =)
Thomas och jag var trötta, även om vi sov bättre därnere så längtar man alltid hem när det närmar sig.


Jag fick en present av syster- det var inte mindre än böckerna om Twilight-trilogin.
Jag hann läsa ut halva första boken under bilresan hem och längtar mig fördärvad efter att fortsätta på den nu.

Klockan hann bli efter midnatt innan jag avslutar detta inlägg och jag ska upp tidigt imorgon. Ett möte kl 11 har jag också.

Hoppas er helg varit lika varm och skön!


Inga kommentarer: