lördag, juli 3

Midnatt fredag kväll.
Jag har knappt orkat ta i datorn och verkligen inte för att blogga de senaste dagarna =)
Har varit så sjukt utmattad att inga superlativ kan beskriva det med rättvisa.

Jag minns iaf att jag i förra inlägget lovade bilder på lägenheten.
Det är på väg, men de bilder jag tog var tyvärr mitt i all röra.
Nu har rörmokaren hunnit vara här och kopplat in vattnet i köket (!) och spishällen är även den färdig.
Det vi väntar på är de nedersta köksluckorna och en fläkt ovanför hällen i köket.

Först DÅ blir det bilder från köket, jag vill ju visa hur fint det är i sin helhet...

Idag köpte vi en ny tv. Thomas plockade upp mig efter jobbet och visade mig de han tittat ut. Nu har jag fullt förtroende för hans kunskap om detta då han faktiskt jobbat inom tv, men jag fick ändå välja =)
Så snäll är han! Hah

Det blev en 50" plasma-tv från Samsung och den hörs samt syns väääldigt bra.
Som ett monster som blinkar i ena halvan av rummet. Det går inte att ta bort blicken från skärmen när den dundrar igång.

Ja, jobbet då.
Jag började i onsdags, för två dar sedan, och tycker att jag kommit in i rutinerna rätt bra. Det sitter kvar i fingrarna att knappa i kassan, sedan är det rutinerna som ska läras in.
Så mentalt var jag jättetrött efter en 8h- dag.
Jag blev tillfrågad att jobba idag också för att snygga till på golvet som en extra-resurs- självklart sa jag ja och trampade på för fullt under dagen.

Nästa vecka blir det två dagars träning innan jag går in på schema- jag må vara trött med ömma fötter men det är KUL att vara på benen och jobba.

Ikväll var vi förbi och fikade hos ett par bekanta- som har kattungar!!
Jag smalt direkt..

De bor i ett område där vi letar lägenhet- just nu bor vi litet och billigt men vi behöver något mer långvarigt.
Så det blev fotbollskväll, öl och tv-snack ungefär =)
Mycket trevligt i alla fall!

Imorgon bitti åker vi ner mot Uppsala, jag och Thomas tillsammans med mor+moster.
Vi stannar en natt för att hinna umgås med syster och se deras fina hus. Jag tror det blir Thomas och min sista helg-semester på ett tag, sommaren börjar se tjock ut =)

Så nu närmar sig klockan ett på natten och mosters-taxin hämtar oss klockan 8 ca.
Jag har inte sovit ordentligt på tre nätter, så om jag inte nannar nu kommer många få lida för det det imorgon!

Jag skickar ut en Trevlig Helg-hälsning till alla som tar åt sig- och hoppas på lika bra väder hela helgen som vi haft idag!

ps. är inte aaaaalls avundsjuk på de som är på Peace&Love =(
detta väder plus Kent-konsert på en grym festival. Suck. Det är nog alldeles, alldeles underbart.

~På återseende~

1 kommentar:

Nomad sa...

Trevlig helg själv! Kram