lördag, augusti 14

Drakbåtsrace

Jag behövde inte väcka Thomas när jag återvände från jobbet runt lunch.
Han var ivrig över att få gå ner en sväng på torget och käka något gott.
Jag blev positivt överraskad av den bra maten vi hittade också-
Köttfärslimpa med kantarellsås (MUMMA) och västerbottenpaj som gjorde oss båda mätta och pigga.

Vi kollade runt på marknaden en sväng men landade sedan i gräset vid ån. Drakbåtsracet var i full gång och vi gassade sol och njöööt.








Sundsvall är en äkta langos-stad..


Det är Thomas första lediga dag på 15 dagar och så rolig som han är däckade han i soffan direkt när vi kom hem.. han har märkliga små dödsryckningar för sig i sömnen.
Jag har ingen ro i kroppen alls, städade lägenheten och skrubbade skåpen, sorterade kläder, städade badrummet.
Nu satte jag mig ner enbart för att sysslorna tog slut.

Om några timmar befinner jag mig i stallet och Thomas ska ut och svira på stan.
Om han vaknar någon gång..


Hej så länge!

Inga kommentarer: