torsdag, augusti 19

Torsdag och helgen ser jag fram emot lite extra denna vecka!

Inte bara för att det är Selånger Marknad (tjoho) utan även att syster+bihang reser hit och hälsar på i samma anda.
Marknaden har jag missat de senaste åren och syrran kommer jag missa mycket framöver! Så det blir fint det här!

Det negativa med den ekvationen är att jag inte lyckades byta bort jobbet, så lördag kväll får jag snällt pallra mig till penga-källan och göra nytta.
Men allt SKA hinnas med, banne mig...

Idag var jag in extra och jobbade på dagen. (Så även igår, min bloggning ligger lite efter har jag märkt)
Hade planerat stallbesök direkt efter, men mår blä-illa just nu. Vill bara lägga mig i sängen och sova tills imorgon.
Så jag åkte iaf till stallet och fixade iordning lite grejer, men red inte =(
Har planerat att vara där imorgon förmiddag i lugn och ro så jag får lite frisk luft nångång..


Okes öron, var till snägden och luftade oss häromdan

Skjutsade Thomas till Bergsåkers-travet, han ska jobba där ikväll. Slipper till och med hämta honom, så jag får kvällen själv och oj! vad skönt det ska bli- haha.
Han är världens gulligaste, jag fick en dagsfärsk IKEA-katalog i knäet när vi möttes upp förut.
De har ju tydligen 60-årsjubileum på den där kedjan..
Så passande att vi flyttar om en vecka och jag får en massa nytt att inreda med =D


kvällens nöje!


En artist jag fastnat för nu är Oskar Linnros.
Härlig röst, sköna texter.
Låtar på svenska är faktiskt underskattade!


Står i din port står bara still
För en minut sen var du min
en tredjedel av den jag var går hem
för en är krossad, en är din
det här är slutet på vår film


..jag blir aldrig mer densamma,
jag blir aldrig densamma som förut
somliga ljus brinner aldrig ut

..står inte ut, står inte ut
ett år försvinner utan ljus
även om ett sekel går så ska jag alltid vänta på vår tur
från och med då

och i din port har ingenting
förändrats utom just på din
för bredvid ditt namn står ett namn till


Missa inte honom! =)

Inga kommentarer: