torsdag, augusti 19

Wikileaks

Det är nog få som missat vad Wikileaks är och vad organisationen står för.

Det är dock inte förrän nyligen, då Wikileaks fick mer publicitet i svenska tidningar -angående att de lägger sina servrar hos oss- som jag hört om dem.

Men det jag ännu läst och tagit del av, imponerar och skrämmer på så många vis.
Organisationens huvudperson, Julian Assange, är en person jag mer eller mindre börjar dyrka.
För allt de står för, för allt de gör- för allt de riskerar.


Julian Assange

Även nu när deras dokument-avslöjande gör att talibanerna jagar efter de afghaniska personerna som hjälpt USA och därmed kritiserar Wikileaks arbete gör inte mig till ett mindre fan.

Särskilt som jag hörde på radion häromdan att USA (tror faktiskt det var Obama som talade) ÄN EN GÅNG mörkat att olje-läckaget till 80% ligger kvar i havet- enligt regeringen var det en fjärdedel kvar och det skyndade sig många amerikanska forskare dementera.

Det är inte konstigt att en organisation som Wikileaks kommer till när USA gör allt i sin makt för att mörka fakta och fara med osanning.
Särskilt när det gäller fakta som förstör förtroendet för landets ledare, då ska locket på!
Gör mig otroligt arg, kanske mest för att man blir itutad saker man tror på och låter bra.

För att sammanfatta- organisatione som Wikileaks behövs och särskilt framöver!


Inga kommentarer: