onsdag, augusti 25

Två dagar innan flytt

Jag har varit ledig och vilat fötterna idag. Dock var magen inte alls med på noterna och mitt packande inför flytt blev halvgjort. Varje gång jag påbörjat något var det bara att avbryta så illamåendet gick över, ibland gick det inte över alls.

Däremot var jag i stallet arla morgon imorse och donade.
I pissregnet.
Det är alltid skönt att fara hem och värma sig när man varit utomhus och rört på sig. Somnade som en stock i ett par timmar gjorde jag också... kaaaaan vara därför jag känt mig lite överansträngd senare idag =)

Klockan är snart midnatt nu och konsekvensen av min tupplur är att jag såklart är pigg nu... någotsånär. Håller på att tappa rösten, halsont och lite krasslig i kroppen rent allmänt gör att jag oroar mig inför en lång jobbdag imorgon.

Imorgon kväll är vi bortbjudna på middag och trevlig sällskap, hoppas Thomas och jag kan varva ner med en lugn kväll även fast flytten är nära inpå.
Igår kväll var vi ner till förrådet för att förbereda flyttlasset, slänga grejer (en massa blev det!) och sortera upp allt så det blir lite lättare för grabbarna att hämta allt sedan.

Jag växer också!

Har inte alls hunnit med att dokumentera mina gravid-händelser senaste veckan, faktum visade sig att jag klev in i vecka 16 idag- och vecka 15 i sig är en händelsefull vecka!

Se bara;

Vecka 15
Nu kan du tydligt se att du väntar barn, åtminstone när du visar magen. Barnet väger redan 50 gram, dubbelt så mycket som förra veckan. Du kan hålla ett par hörlurar mot magen och spela musik för barnet, det kan höra!

Vecka 16
Nu kan du känna fosterrörelser, en speciell fladdrande känsla. Händer, fingrar och naglar är färdiga, ögonen är slutna men barnet kan skilja på ljus och mörker.
Ansiksmuskulaturen utvecklas och barnet kan göra grimaser och rynka pannan.
Klagar den blivande mamman på att hon inte har något att ta på sig är det enkelt att göra henne glad genom att överraska med något nytt!


Det allra sista kan jag intyga stämmer, även leggings klämmer på magen. Allt med resår går bort nu, men jag har börjat titta ut sköna mammabyxor. Såklart får även min käre sambo överraska med fina, bylsiga kläder om han viiill ;)
Denna blivande mamma kommer bli jätteglad hehe

Denna veckans cravings är krämer, idag testade jag björnbärskräm och den är snart slut =P
Det verkar blir mer jobb i höst för mig också, så jag är glad! Så länge jag står på benen och orkar med det jag ska såklart.
Men mitt fokus just nu är den kommande flytten och inte så mycket annat.
Längtar så mycket och vill göra klart allt på studs.
Thomas håller på att få gråa hår pga mig.

Nu ska jag göra ett försök att sova och bli frisk, håll en tumme åt mig.

Hej från mig + två bihang =)

Inga kommentarer: