söndag, januari 2

Årsresumé 2010

Detta år var minst lika händelserikt som 2009, men i mer positiv anda.
Det har varit turbulent på olika sätt men mest på det personliga planet.

Jag träffade Thomas i slutet av 2009 och vi valde att satsa på varandra under 2010s början. Vilket betydde en stor uppoffring för båda då jag bodde i Göteborg och han i Sundsvall. Det blev mycket pendling för oss och dyra telefonräkningar.

Efter några månader in på året valde jag att tillfälligt flytta tillbaka till min hemstad under en massa omständigheter och klippte även min sista kontakt med Uppsala- lägenheten.

Den tömdes i slutet av maj och 1a juni, dagen efter vi kommit tillbaka till Sundsvall igen fick vi veta att jag var gravid.

Sommaren flög iväg. Jag började jobba extra i juli, Thomas och jag blev sambos "på riktigt" i vår första etta och började förbereda framåt så gott det gick.
Mycket satsades på jobb, men vi hann med lite semesterresor också, till syster i Uppsala bl.a.
Jag började rida i augusti, i ett privatstall i Bergeforsen där jag hängde som ung. Fina Oke som han hette var en trygg gammal travare som behövde motion och han gav mig sysslor och motion tillbaka!

I september blev det en flytt igen, denna gång till en 3a i Johannedal och jag fortsatte jobba under resten av halvåret, vilket gladde mig då vi börjat spara till barn och framtid. Ultraljud sker i v.19 15e september och vi får se det lilla knytet må bra därinne!

I november kom en vändning för oss, då Thomas fick nytt jobb i Uppsala(!) och därmed började veckopendla.
Vi letar lägenhet i stan, jag blir allt tyngre och mina besök hos barnmorskan blir tätare.
Slutar även rida i november, då sysslorna blir för påfrestande. Oke säljs strax därefter.
Vi blev jourhem för Sundsvalls Djurhem som omplacerar hittekatter ideellt. Totalt 4 st. katter kommer och bor hos oss, i varsin tur.
Mycket trevligt!

December månad och högtidshelgerna var mysiga och gick alldeles för fort förbi som det brukar göra. Jag har ont i bäckenet och gör inte så många knop utöver jobb och hem.

Jag har nog varit på topp och botten detta år, det har varit en riktig bergochdalbana i lärdomar och upplevelser. Mycket har jag fått veta om mig själv också och defintivt om andra.

Sedan går det inte att beskriva med ord vad man går igenom när man väntar barn.
Helt plötsligt börjar man prioritera annorlunda och se saker på andra sätt, jag tror jag uppskattar folk runt mig bättre numera.

Vad att se fram emot 2011?

Ja, massor givetvis.

I februari får vi förhoppningsvis träffa vårt lilla hjärta, vi ska rota oss i en annan stad och starta ett liv tillsammans. Det är inte det lättaste, har jag märkt.
2011 börjar ryckigt och jag hoppas verkligen det blir en bättre balans framöver.

Mina senaste 3 år har varit väldigt omtumlande, sedan jag började blogga =)
Det är roligt att spara och minnas vissa glimtar som jag delar med mig av här och jag hoppas kunna glädjas åt dem långt senare i livet.

Hej 2011!

Inga kommentarer: