måndag, januari 10

Väntar på det mesta

Jag mellanlandar hemma över lunch, innan det är dags att bege sig iväg till nästa ställe; frisören.

Att jag kom hem gillade Smulan som la sig i mitt ansikte och ville gosa. Det är inte likt henne att vara så tydlig, men antagligen saknar hon mig emellanåt =)

Ja, jag klev alltså upp imorse för att lämna in bilen på kontroll i Timrå. Det skulle ta en timme max sa de, jag behövde nämligen sitta kvar där och vänta (kan ju inte ta mig nånstans direkt)

Efter 2 timmar och en kvart var det klart och jag har nog aldrig haft så mycket grus i ögonen som då. Det kliade över hela kroppen, som det gör när man är sömnig ni vet.. och jag hade svårt att sitta still i den lilla fåtöljen och glo på nyhetsmorgon. Tre koppar kaffe blev det- mitt dagsmaximum.

Jag ska verkligen inte visa mig bland folk längre..
Reine gick som en smörjd pärla hem i alla fall. De passade på att laga lite småfix när de ändå gjorde kontrollen så nu är både jag och bilen nöjd!

Nu är jag vrålhungrig, men har inget vettigt att äta hemma. Vilket betyder att jag ska ta stora loven in på ica maxi i nästa sväng och det kommer att ta tid...

Min planering de kommande dagarna är klockren;

tisdag Bonus-vakt! =) (aka morgonpink 06.00)
onsdag tvätt 06.00
torsdag bilverkstad 07.00

Som jag känner nu, när jag fick sova till 8, är att jag håller på att bryta ihop av sömnbrist. De senaste nätterna har jag med avbrott sovit 13-14 timmar och det behövs!


Nåja, nog om mina sömnvanor.

Vi planerar att jag ska följa med ner till Uppsala nästa vecka, lite spontant sådär.
Ska bli mysigt!
Hotellfrukost, (sova länge hehe) och få träffa gubben varje dag.
Träffa lite Uppis-folk också vill jag göra, hoppas bara jag inte skrämmer bort dem med min mage =)

En av mina kollegor konstaterade att när vi jobbar nästa jobbhelg om två veckor så kommer jag ha 16 dagar kvar innan BF. =)
Rätt läskigt nära!
Hon var mer rädd att jag skulle kunna kalva framför henne, men DET ska jag hålla mig ifrån att göra. Förhoppningsvis.
Rätt fränt ändå att jag jobbar "in i det sista", trodde faktiskt att jag skulle luta mig bakåt de sista veckorna och bara invänta allting i lugn och ro.
Men som det är nu känns det skönt att ha en sysselsättning, är jag ledig i mer än tre dagar kryper jag på väggarna.
Särskilt nu när jag är helt oduglig att påbörja projekt.

Nu ska jag sluta jiddra och vila lite innan det är dags att åka iväg.

Måndag- ut och var lite nyttiga!

Inga kommentarer: