måndag, januari 31

Vardag

Vi klev upp strax efter 7 imorse, vardagen kom till slut ikapp oss.
Lika bra är det, vi har inte gjort många knop i helgen- nu är den härliga rastlösheten tillbaka igen.

Thomas drog till jobbet efter att jag serverat frukost (för jag är så snäll!) och jag har varit den där pyssliga hemmafrun som piffar upp hemma efteråt =)
Han jobbar i samma varuhus men häruppe fram tills att den lille får för sig att komma ut.
Det är bra att han slipper gå hemma och skrota, så får jag plats härhemma att göra mitt.
Ja, vad det nu är.

Idag lämnar jag in Tom till veterinären för kastrering, ett nödvändigt ont då han börjat markera. Det är det enda tråkiga med honom, annars är han en jättemysig katt som ibland beter sig mer som en hund!
När vi pratar med honom -eller kliar honom där såren läkt och som han tycker är så skönt- viftar han ivrigt på svansen!
Hade det varit någon annan katt hade jag tolkat det som irritation, men den här kissen är inte som andra =)

Sen att han sover i stort sett Jämt, är skönt. Han springer bara när han ska till matskålen =)


slööö

Imorgon blir det en dagsresa till Uppsala, går allt som det ska berättar jag varför vi sticker ner med så kort varsel =)

Det lär gå fort i alla fall, Thomas sticker nog in huvudet på jobbet också och ser så personalen sköter sig under tiden han är borta, hehe.

Dags att göra något annat, puss på er.

Inga kommentarer: