tisdag, februari 1

En dag i bilen

Efter 12 timmar tur och retur till Uppsala är vi hemma i soffan, Helt Slut.

Märkligt att man kan vara trött av att sitta en hel dag -och behöva ta igen sig sittandes..

Planen idag var att bila ner till en liten håla strax norr om Uppsala och kolla upp en lägenhet. Enligt annonsen och uthyraren vi talat med var detta ett riktigt klipp, så vi hade alldeles för höga förväntningar på den.
Såklart.

Det var skräp rakt igenom, för att sammanfatta det kort. Vår resa på 28mil kändes bortkastad, tills Thomas kom på att vi ändå kunde prata med en fastighetsbyrå som låg i orten.
När vi ändå var där, liksom.

Det slutade med att vi tittade på lite olika objekt och faktiskt bestämde oss för en 4a som låg bra till i centrum. Vilket alltså betyder att vi sagt nej till den lägenhet vi först riktat in oss på (för några veckor sen), för att sänka våra kostnader till ett bättre läge.
Tjoho!

Imorgon ska jag maraton-tvätta, vilket kanske inte är något att se fram emot- jag bävar snarare. Det är så mycket som måste börja bli klart nu, så man slipper springa sedan och känna att man inte har koll på saker.
Så jag börjar med att tvätta. Jippie =)

I helgen börjar favorit-festivalen som alla älskar att hata- och som jag sett fram emot sedan förra året!
Jag ska tvinga gubben att se den med mig (han har redan försagt sig genom att säga att han inte har andra planer) och det blir ett antal hemmamys-lördagar framöver =)




Imorgon går jag in i vecka 39. Det har gått över till en häftig känsla att det snart är dags, dessutom har min mage vuxit rätt mycket senaste veckan.
Det känns, tro mig.

Att det syns går inte att ta miste på heller; idag klappade en okänd karl på min mage och sa "lycka till" med ett flin. I kassakön på coop!
Pöh.

Nu börjar nyheterna på tv, det är dags att uppdatera sig i världens alla katastrofer som sker.

Tjing!

Inga kommentarer: