torsdag, februari 3

Jag försökte mig på en sovmorgon imorse, natten var ett enda vandrande som gjorde mig groggy efter några timmar.

Väl uppe (vid lunch ungefär..) kom mamma förbi på en fika och hade med sig lite grejer till pluppan.
Ja, fikabröd till mig också!

Så vi pulade i oss lite kaffe innan jag for iväg på andra ärenden.
Hade nämligen ringt barnmorskan för att få lite lugnande råd nu på slutet...
Hon tyckte jag skulle svänga in på förlossningen och låta dem titta på mig och magen.

Det blev lite pirrigt, för de ville ha in mig direkt under dagen. Vilket kan få en att tro att det Var något att oroa sig över men i själva verket tar de alltid blivande mammors oro på allvar =)

Så jag blev inkopplad för att mäta ctg-kurvan, dvs barnets hjärtslag och puls.
Där låg jag i lite mindre en timme och lyssnade på rytmiskt pipande..
Allt såg jättebra ut och det var skönt att prata med insatta människor =)
Särskilt som de sa att jag inte var nojig, utan tyckte det var bra att jag kom in.
Pew..

Mjoo, hämtade till slut paketet som legat och väntat på mig också.
Det är väl knappt att jag vill berätta vad det är jag har beställt.. men ok då.
Det är en GÖRDEL. Två stycken faktiskt, i olika storlekar =)
Jag ska banne mig komma i form till sommaren, haha!

Nu är kvällen snart över, dagarna försvinner ju alldeles för fort?
När gubben kom hem lagade vi kyckling i ugnen och har bara jäst framför ett färskt avsnitt av V.
Och nu ska jag lägga fram alla barnkläderna som ska tvättas upp imorgon bitti- livet som hemmafru är kanske lite monotont men nog sjutton är det skönt att få det gjort!

Två dagar kvar till MF!
Fem dagar kvar till BF!


Tjing

Inga kommentarer: