måndag, februari 21

Måndag morgon

Nu är klockan halv nio på morgonen och jag har varit uppe sedan 7 och tråcklat på.
Ska in på skallröntgen idag, men ännu inte fått tiden så jag tyckte det vore bra att ta reda på den nu...
så har de datastopp. Suck.

Istället har jag sorterat upp alla grejer vi fått med oss hem från sjukhuset, de skickar med galet mycket gratissaker. Blöjor, tvättservetter, strumpor, provtuber och broschyrer till förbannelse.
Vi har ett bra lager framöver nu, kanske till nästa vår.

Emilia sov jättebra fram till midnatt igår. Sen var hon hungrig, pigg, rastlös och säkert tre saker till så vi avlöste varandra så gott det gick för att servera prinsessan =)

Resultatet; Thomas är halvdöd nu och säkert fram till lunch.
Emilia ska äta nu, men sover hur gott som helst intryckt i pappas armhåla.
Jag, den neurotiska morsan, sticker in huvudet stup i kvarten för att se så inte bästefar rullat över mini.

Det börjar redan alltså?

Ska koka lite kaffe och mysa i barnkläderna en sväng senare. Det är härligt att vara uppe på morgonen trots tröttheten och jag får några minuter för mig själv =)

Krockar det inte med röntgen senare idag ska vi på shopping-spree med skruttan. Hon ska få en babysitter och vi en vattenkokare- nödvändiga ont =)

Trevlig måndag!

Inga kommentarer: