lördag, mars 19

Uppe vid kusten

Jag sitter på Scandic Nord i Sundsvall, med en klarvaken Emilia bredvid mig (hon smygkikar lite i min blogg nu) och massor med god mat i knäet.

Maten kommer från Thomas just nu pågående aktieträff, där de beställde in catering och inte klarade av att äta upp allt. Klart man hjälper till.

Dagen i sig har varit lång, för mig och Emilia.
Vi startade redan vid 8 imorse då Emilia skulle göra sig klar för att vara med farmor i några timmar.
Det för att jag åkte iväg till klädbytardagen och köpte en ikeakasse full med kläder =)
Allt var till Emilia och utöver kläderna hittade jag även en bärsele- suveränt!
Det enda jag var på jakt efter.

Efter farmor-mys var det dags att träffa morfar och moster, där hon blev ompysslad och omhändertagen mycket väl =)
Jaa, det gick mot kvällen så den spenderade vi hos faster och kusinerna, vi såg Körslaget och slöade i soffan. Precis det jag behöver efter en dag av fläng.
Bärandes på kilovis med packning vartän vi skulle.
Jag är sned i kroppen troligtvis för alltid. Bara att vänja sig.

Imorgon ska jag göra ett nytt försök att ta mig ner till frukostbuffén- imorse hann jag inte ens tänka tanken. Så förutom det ska vi göra ett flertal fika-stopp hos släkt och vänner innan vi drar hem igen.
Kort och intensiv helg, det gillar jag. =)
Jaaa, om nu lilla prinsessan på ärten sover hela natten förstås så man orkar med allt!

Kan avsluta helginlägget med tips från coachen;

dubbelkolla alltid packningen när ni åker med småbarn. Att glömma även de minsta sakerna kan ställa till det i planeringen-
som nappar.
Kvar hemma ligger ett dussintals nappar- nykokta och färdig att användas.
Sen fredagkväll fick vi i desperation ringa runt till bekanta som kanske kunde undvara en napp till stackars oss (och Emilia..)

Till slut hittade vi en ängel som hade en till övers- och den nappen skyddar vi med våra liv nu i två dagar!

Usch, nu är vi trötta och ska krypa ihop tillsammans i sängen.

Hejhopp på er

Inga kommentarer: