fredag, april 29

En kvinna kan vara flitig och sjuk på samma gång

För nog räknar jag mig som sjuk fortfarande. Snyter mig röd under näsan, nyser på allt och inget, huttrar och svettas i ett. Försöker få ur kolan ur huvudet =P

Men ändock har jag haft en toppendag med mini. Vi tog en promenad i solen, hon ligger och gurglar så glatt hela vägen och varje gång man sticker in huvudet i vagnen skiner hon upp som en sol.
Väl hemma igen sov hon djupt, så jag parkerade henne på baksidan och tog itu med att rensa bort ogräset mellan plattorna.
Ett av tusen tråkiga jobb man kan hitta hemma, men det gick fort och nu har jag preppat fint tills möblerna kommer hem i helgen.


efter rensning, före sopning =)

När det var klart (och jag fått sola mig närmare pepparkakehyn) fortsatte jag röja upp inne. Höll på i lite över en timme och det syntes =)
Nåja, efter det ville jag sätta mig i solstolen en stund med en ny tidning, men JUST som jag planterade röven mot backen vaknade hon med ett skrik.
Suck.

Jaja, det var bara att mysa lite med henne inne istället då. Pytts.
Efter lite mat slocknade hon igen, den jäkla sömntutan. =)

Jag sitter och klickar runt på föräldra-sidorna som finns på nätet, överallt erbjuds det nämligen gratis-grejer som de skickar utan baktanke.
Har blivit grymt girig när man kommit på detta, så det är en rolig syssla att fördriva tiden med.

Kanske jag inte borde skriva så.. ska ju plugga. Borde börja. Nu.

Såååå.. hej så länge!



tuffaste bruden

Inga kommentarer: