onsdag, april 13

Föräldragrupp

Som rubriken antyder var jag och Emilia på vår första föräldragrupp-träff idag.
Vi träffades strax innan lunch, vilket jag trodde skulle vara jobbigt då jag oftast är rätt trött på förmiddagarna.
Men det gick smidigt att komma iväg, Emilia åt och sov fint och våra rutiner rullade på bra härhemma.

Vi var 7 mammor med barn från 2-4 mån och en liten söt 3veckors bebis som samlades i ett rum och surrade mamma-prat i nästan två timmar. Bebisarna grät, spydde, åt och sov om vartannat så det var rätt livat där... det låter nog värre än vad det var =)
Emilia var nyfiken på alla ljud och allt nytt, men blev jättetrött efter några minuter så hon sov bort hela träffen. De andra tyckte hon var stor (hon vägde flera kg mer än de andra jämngamla...) och hade mycket hår.
Jamen de andra bebisarna var ju flintis?.. =)

Vi kom hem och har tagit det lugnt efter träffen, det är lustigt hur man utnyttjar dagarna olika. Igår var det en lugn dag hemma, jag åkte bort och tränade på kvällen och fick komma ut lite. Måndagen fick jag jättemycket gjort!
Jaja, det går helt enkelt inte att planera för mycket.
Thomas har sin frikväll idag, så han ska spela innebandy och hänga hos en killkompis i några timmar.
Våra frikvällar är underbara, det är skönt att få planera något för sig själv ibland.

Jag fick bekräftelse på anmälan till simskolan idag, Emilia ska börja på babysim i maj.
Otroligt roligt!




Nu ska jag sätta mig och plugga en stund, snuttan sover och jag börjar få tillbaka energin.


fick en gratis bambino-napp i posten idag =)


Känner mig väldigt positiv denna vecka, skulle vara kul om det håller i sig för det smittar av sig i familjen =)

Tjohej

Inga kommentarer: