måndag, april 11

Ny vecka, nya åtaganden

Nu ska jag vila ryggen lite.
Känner mig positiv och hurtig idag, min plan är att ta vara på den energin på allra bästa sätt.

Jag och Emilia var ner till bvc strax efter lunch för att väga&mäta.
Vi var faktiskt där förra måndagen också vilket jag glömde nämna här.. förra veckan hade hon gått upp till totala 6,3 kg.
Så när vi vägde denna gång blev jag lite förskräckt över att hon bara gått upp 40g.
Tills vi upptäckte att hon istället växt 3cm på en vecka!

Jag har grunnat på det där, det enda som skiljer är att hon nu sover (ännu) längre och bättre om nätterna och då får ju kroppen chans att växa och ta igen sig.
För tro inte att hon äter mindre än förut! =)

Nu när hon ligger ute och sover efter vår promenad har jag passat på att rensa kylskåpet, lagat en matpaj och dammsugit.
EN dålig sak som jag upptäckt med att ha uteplats är att det blåser in löv i hela lägenheten. Men det är knappast något att gnälla över, mamma får städa bättre...

Har suttit och pluggat under förmiddagen och nu ska jag sätta mig en stund igen.
Det bästa för mig är att göra det bitvis, sitter jag länge och tvingar mig att plugga så blir det bara gröt.
Just nu läser jag upp två ämnen inför högskolan, så jag blir behörig för en utbildning jag vill starta.
Studieplanen är att bli behörig och i så fall söka till hösten 2012, när Emilia "ska" börja dagis.
Så med andra ord fortsätter jag läsa denna höst, men andra ämnen som är lite tyngre och svårare för mig.
Det här är bara en mjukstart!
För hur ska jag annars kunna veta om jag kan varva skola med Emilia? Det vore synd att jag tar på mig för mycket- och Emilia kan jag såklart inte sluta prioritera så då blir det ju skolan som får sig en törn.
Nej... jag försöker vara så realistisk som möjligt när jag lagt upp planen, men det kommer krävas rätt mycket.
Ett som är säkert är i alla fall att det är hundra gånger roligare än att sitta hemma och rulla tummarna! =)

Jösses vad jag skriver... egentligen var det här bara tänkt som en paus innan jag fortsätter vara hemmafru.
Det luktar gott här nu, pajen är färdig!

Hej på er så länge =)

Inga kommentarer: