tisdag, april 26

Sjukstuga

Jag har blivit knäckt av vårvädret de senaste dagarna.
Det var riktigt skönt med en sval dag efter denna hetta och jag har varit tvungen att hålla mig inomhus hela tiden.
Halsen sväller, ögonen kliar och kroppen går på sparlåga.

Lite tråkigt då jag försökt hålla en deadline i plugget. Istället för att lämna in mitt prov vid lunch skickade jag in den nu på kvällen, då allt idag har stannat upp.
(jag hade till den 12/5 på mig ;) )
Ingen träning blev det heller, jag vill inte överanstränga mig för imorgon ska jag ner till Enköping och magnetröntgas.
Det vill jag orka med, även om det blir jobbigt.

Nåja, Emilia har varit jättemysig med mig idag. Nu mot kvällen har hon varit mer otröstlig och jag börjar undra om det är dags för tänder. Hon dreglar mycket och gnager på det mesta, har humörsvängningar och svettas från ingenstans.

Hon fick en bok med posten idag;



Nu dricker vi té i soffan för att bli friska, Thomas håller på att trilla dit han med. Men så lätt ger vi inte upp!

Så håll er friska och klä på er - och för guds skull håll er borta från folk.

Inga kommentarer: