tisdag, juni 28

Trouble

Coldplay spelar på Where the Action is ikväll och jag har turen att följa dem live via datorn. Gnolar med i varje låt och myser i min ensamhet.
Gumman nattades nyss och hon var helt färdig efter idag.
Dels för värmen och att vi hade en härlig tur ner till Uppsala några timmar.

Jag mötte upp syster och vi åt lunch, njöt av solen och umgänge och sommaren i allmänhet.
Emilia mös också, hon har fått nya leksaker att leka med och de låter så roligt tycker hon =)

Vi vandrade Uppsala igenom innan vi skiljdes åt, vackra stad. Det var trots allt skönt att komma hem och fläka ut sig på uteplatsen en stund på eftermiddagen =)
Hett!

Jag trivs mer och mer i den här lägenheten, den växer in i oss eller vi med den.
Men ikväll är det bra tomt, sambon sover borta och Emilia har som sagt kastat in nappen för ikväll.
Jag har kommit igång bra med plugget för denna dag, ska skriva en fritext om döden på 250 ord och försöker gräva fram något bra.. det ska beskrivas känslor utan att skriva Om känslor- (showing versus telling) samt plantera in detaljer som avger och halvt påvisar min novells forsättning och slut.
Det kräver lite ordvrickeri, men jag älskar sånt här!
Som inspiration har jag Funeral Blues av W.H. Auden

He was my North, my South, my East and my West.
My working week and my Sunday rest.


Underbar.

Så nu ska jag fortsätta med detta, kommer antagligen inte lägga ut min text här men får jag ett bra betyg så får vi se...

Onsdag imorgon, vad händer? Tvätt kl 7 (urrk) och Aspbobadet som belöning.
Sedan tar jag det därifrån =)

Hejhej

Inga kommentarer: