måndag, juni 27

Ok,





jag är klar för idag.
Har fått det mesta gjort som jag ville och precis nattat lilla stumpan.
Uteplatsen ser mycket trevligare ut och jag har dammtorkat bort allt som samlats de dagarna vi varit bortrest.

Det blev en lång väntan nere på bvc, en av totalt två barnmorskor är på semester och vi morsor fick kallprata länge för att få tiden att gå. Haha!
Emilia väger dryga 8kg, hon växer inte lika snabbt längre men stadigt uppåt än så länge.

En rolig bonus idag var att gubben ringde upp med en god nyhet- och en dålig.
Den braiga var att han aldrig fick arslet ur vagnen till Falun idag.
Karlar! =)
Den dåliga är att han är galet sjuk. Han sitter här och nyser hjärnan ur sig (låter så åtminstone) och har feberfrossa, stackarn.
Jag har pysslat om honom och han kurerar sig med whiskey för fullt.
Mitt modershjärta jobbar på högvarv, ska ni veta.

Nu är det alldeles för sent för oss, jag ska köra oss i säng bums och imorgon?

Imorgon åker jag ner till Uppsala. Det blir "tropiskt" väder så jag ska svalka mig med en glass i skuggan och försöka underlätta för Emilia. Hon ska få någon rolig leksak också, något som låter plingplong och som kan underhålla henne lite bättre.

Så tack för idag, nog för idag.

ps. har endast skrivit två rader på min näst sista upppgift. TVÅ! Det är skandal och urdåligt av mig. Skämmes.

Inga kommentarer: