tisdag, juni 7

God morgon!

Vi gjorde upp en plan igår kväll, Thomas och jag.
I en vecka framåt ska vi kliva upp och ta en morgonpromenad kl 6 i ca 30minuter så att vi blir pigga och mer positiv inför dagen.
Att starta dagen segt och låta humöret sjunka är inte så himla nyttigt, samt att lillflickan vår som alltid är på så bra morgonhumör kanske inte får den bästa starten?

Nåja, vi ska i alla fall göra ett försök och imorse kom vi iväg bra!
Emilia fick sin mat och tyckte det nog var lite märkligt att rullas runt i nattsärken utomhus direkt efteråt. Men hon var skitglad och kanske mest pga att både mamma och pappa höll henne sällskap.
Det är riktigt varmt ute, på gränsen till kvavt så åskan kanske kommer hit idag..

Men efter den första morgonturen är vi redan positiva till vår nya rutin, just att börja dagen tillsammans och inte bara säga hejdå i dörren är hur bra som helst!

Sen kan man diskutera hur smart jag var som bokade tvättid från kl 7 imorse... Thomas var så snäll och påminde mig. Hm!

Nu ska jag fortsätta dona (och tvätta) hemma, i eftermiddag åker jag ner till stan och lämnar av Emilia.
Så nu ska jag gå och pussa lite på henne!

Trevlig tisdag!

Inga kommentarer: