måndag, juni 6

Sveadagen

Nu är vi hemma igen!



Sverige firar blågult idag och oj vilken bra uppslutning det var i Uppsala!
Vi var där till lunch och precis då rullade två Hemglass-bilar in på torget- gratis glass till alla!
Emilia var en riktig pärla i de dryga tre timmarna på gatan. Hon var dessutom vaken hela tiden och trots det var hon på toppenhumör, jag blev förvånad över hur många okända stannade till och började prata med henne. Hon älskar när folk ler och är glad mot henne, då skiner hon upp som en sol!
Men hallå, jag fattade ändå inte varför just hon fick så mycket uppmärksamhet- torget kryllade av ungar i alla åldrar.
En morsa med två urgulliga döttrar i 10-12 årsåldern började prata förlossning med mig till råga på allt.. döttrarna skämdes kan jag tillägga.

Utstrålar jag desperat-mamma-som-behöver-socialt-umgänge?

Men nu kom jag på varför Emilia blev så poppis, hon är ju såklart världens sötaste! Hähä
(skrytmorsa 2.0)

Vi drack kaffe, minglade runt med flaggor och ballonger och ju närmare 15-snåret kom, desto trängre blev det på gatorna.
Eric Saade fyllde torget till bredden och mycket mer- barn grät, svimmade, hoppade jämfota och slet med sig sina föräldrar in i vimlet.
Emilia? Hon sov.

Några bilder togs idag, men inga jag fått ännu så... om jag skriver att det var blå himmel och en mysig dag får ni måla upp resten själva =)

Trött mamma nu... trött pappa också som fick åka in till jobbet på ännu en ledig dag. Grattis.
Så han har fått slita hund och jag känner mig som en sliten hund.

Nu efter att ha ätit god mat och skruvat ihop lite möbler, ser jag fram emot kvällen. Ska påbörja en ny kurs ikväll och dessutom ut på en joggingtur.
Imorgon blir det skivstångspass!

Kram och hej

Inga kommentarer: