tisdag, augusti 30

Det är kväll och avrundning, en lång dag har det varit..
Emilia och jag har varit ute i det fina vädret, på torsdag är det officiellt höst men det kändes som vår på nytt i värmen vi haft under dagen.
Vi passar på att gotta oss i tunna kläder när vi kan =)

Ja, båda två börjar må bra igen. Emilia andas bättre genom näsan och sover tungt om nätterna igen (tack gode gud för det zzz) och jag känner mig piggare.
Thomas däremot har fått en släng av det vi haft, så jag antar att det är hans tur att våndas i några dagar nu.

Imorgon kommer Emilias farfar och fru på besök, ska bli roligt att visa hur vi bor och har det! De stannar över natten innan de far över till Whiskeyns hemland och jag är grön av avund. Resfebern sätter igång när jag hör om andras resor och den febern går inte ner lika lätt med alvedon ska ni veta.

Jag såg apropå ingenting en intressant dokumentär idag, gällande vår planets farligaste hot. I programmet går de igenom en lista på de 10 mest troliga dödliga hoten och jag såg fem av dessa.
Om jag säger såhär; carpe diem! Typ.

Mikrobiologiska pandemier, kometer&asteroider, svarta hål, vulkanutbrott och- utomjordingar. Väldigt intressant dokumentär!
Men så läser jag fysik nu också, vilket i sig är en spännande kurs.

Nu ska jag knoppa av, vi har poppat till True Talent idag och hela familjen har fastnat för feel good- känslan man får av dessa program. Mysigt sätt att avsluta kvällen på också.



Hej så länge

Inga kommentarer: