söndag, augusti 28

Helg= check

Vi är hemma i Österbybruk igen!

Tre dagar och två nätter borta och det är efter denna fina helg skönt att sitta i soffan.. vi har packat upp, sorterat saker och mat, gullat med Emilia som är riktigt förkyld stackaren och slutligen varvat ner för att förbereda inför vardag imorgon.
Vill inte riktigt att det ska återgå till vardag igen, ledigt är välbehövligt!

Dopet i sig var riktigt fint, jag lägger upp bilder ikväll på kalaset. Vi har suttit och snufsat i Emilias presenter och pratat om dopstunden nu när vi landat här hemma. Det var mycket som hände igår och då allt gick så fort fick man ingen tid att reflektera över allt, så det sjunker sakta in nu, dygnet senare =)

Vi avslutade lördagen med kräftkalas, surströmmingsfest, räkfrossa och massa annat gott! Det fanns tårta kvar från dopet som jag fortsatte pula i mig mitt i allt!
Under kvällen drog det häftigaste åskovädret jag sett på länge förbi, Thomas var helt begeistrad och envisades med att stå ute och glo. Jag gapade gång på gång, "kom in med dig, du är för lång för att stå därute!" men då fnissade han bara.

Det blev lite sömn för oss i helgen, långa kvällar och dagar har det varit samt att Emilia blivit smittad av mig och sovit jättedåligt under nätterna. Hon klarade dopet galant, särskilt med tanke på hur sliten hon var men det var tveksamt om hon skulle klara av foto-studion idag.
Även då hon inte varit gnällig eller sur, så har hon heller inte varit lika bubblig och full i skratt som vanligt.
Som tur var så kändes hon svalare och piggare idag och hela foto-stunden gick över förväntan. Det blev många bra bilder som vi får framöver- jag längtar efter bilderna!

Efter studio-besöket gjorde vi oss iordning och åkte hem, rätt nöjda och galet slut..

Nu ska lilla hjärtat sova, så snart kommer jag med lite bilder från dopet =)

Kramkram från en trött trio

Inga kommentarer: